Isobar Nederland lanceert propositie Social Media Marketing
Isobar Human Media gestart op 13 november 2008
AMSTERDAM, 20081113 -- Isobar Nederland lanceert vandaag een nieuwe, full service, propositie op het gebied van Social Media Marketing. Onder de naam Isobar Human Media (www.isobar.nl/humanmedia) vinden adverteerders vanaf nu alle diensten op één centraal punt, van creatie en verspreiding van de beruchte virale campagnes tot aan Social Media Optimization en digitale PR. Isobar Nederland beschikt hiermee in één klap tot de meest complete propositie op het gebied van Social Media Marketing.
Brian Hirman, CEO Isobar Nederland: "Social Media Marketing heeft al langer onze aandacht en we waren hard op zoek naar een geschikte partij die hier voor ons een invulling aan kon geven in Nederland. Tijdens deze zoektocht kwamen we tot de conclusie dat er veel partijen zijn die goed zijn in een deelgebied van deze discipline, maar dat er geen enkele partij is die binnen alle facetten zoveel gespecialiseerde kennis in huis heeft als Isobar zelf. Het enige verschil was dat tot nu toe deze kennis binnen Isobar Nederland verspreid was over onze verschillende bureaus. Vanaf nu hebben we dus één centrale plek waar alle kennis centraal geborgd wordt, alle activiteiten centraal geregisseerd worden en een propositie oplevert die ongeëvenaard is in de Nederlandse markt - en wellicht ook zelfs ver daarbuiten.".
Isobar Human Media wordt aangevoerd door Stef de Jong die daarvoor werkzaam was bij iProspect, het internationale Isobar bureau voor Search Engine Marketing. Stef de Jong is al langere tijd erg actief met Social Media Marketing, zoals onder meer te volgen via zijn blog postings op Frankwatching. De Jong werkt nauw samen met de algemene Isobar strategen David Wolff en Emile van den Berg en Paul Aelen, oprichter van Search Engine Mediabureau Checkit en in Nederland gerespecteerd als één van de voorlopers op het gebied van Social Media Optimization.
Binnen Isobar Nederland is er het laatste jaar aan uiteenlopende projecten gewerkt op het gebied van Social Media Marketing voor opdrachtgevers als Philips Shaving, Pepsi Max, Opel en Centraal Beheer Achmea. Het gaat hierbij om zowel korte lopende programma's en campagnes, als om langlopende projecten.