Leden Cliëntenraad de Brug benoemd
Het College van burgemeester en wethouders heeft de voorzitter en
leden met hun plaatsvervangers voor de Cliëntenraad de Brug benoemd.
Per 1 november vormen zij de nieuwe cliëntenraad. Deze nieuwe
cliëntenraad wordt geïnstalleerd door wethouder Marja Heerkens op 19
november. Tevens neemt de wethouder dan op gepaste wijze afscheid van
de oude cliëntenraad.
De volgende personen zijn benoemd:
De heer E. Langer als onafhankelijk voorzitter.
Namens diverse belangenorganisaties: De heer J. Muntjewerff
(plaatsvervanger mevrouw W. Fober) namens Bredaas Centrum
Gehandicaptenbeleid. De heer J. van Berkom (plaatsvervanger de heer C.
van Vugt) namens Gezamenlijk Overleg Bredase Ouderenbonden. De heer P.
Richelieu (plaatsvervanger mevrouw K. Ballaj) namens Instituut WIN
voor Multiculturele Ontwikkeling. De heer L. van der Post
(plaatsvervanger de heer A. Mensen) namens FNV Lokaal Breda. Mevrouw
A. van Elderen (plaatsvervanger mevrouw Y. Lens) namens Diaconaal
Centrum Annahuis. Lid en plaatsvervanger namens het Centrum voor Werk
en Inkomen en Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen Namens de
cliënten van de Brug: Mevrouw A. Ceelie, mevrouw I. Mol-van Egmond,
mevrouw P. Vrolijk, de heer H. Bruijs en de heer E. Filius.
Brede cliëntenparticipatie
Met deze cliëntenraad combineert Breda de cliëntenparticipatie van
Sociale Zaken, de Sociale Werkvoorziening, CWI en UWV. Deze vorm van
cliëntenparticipatie is uniek in het land en is bedoeld om te komen
tot een brede integrale visie op het beleidsterrein van werk, inkomen
en zorg. Cliënten van de Brug en hun vertegenwoordigers zijn in deze
raad vertegenwoordigd en krijgen hierin een actieve rol.
Digitaal cliëntenpanel
De gemeente wil de nieuwe Cliëntenraad ondersteunen met een digitaal
cliëntenpanel. Cliënten van de Brug worden om advies gevraagd over
beleidsontwikkelingen en kunnen zich vrijwillig aanmelden om deel te
nemen aan het panel. Het digitale panel biedt cliënten op een
laagdrempelige manier de mogelijkheid hun mening te geven. Bovendien
geeft het de Cliëntenraad een goed instrument om hun achterban te
bereiken.
Breda, 11 november 2008
Gemeente Breda