Fotografiebeurs ZOOM.experience druk bezocht

13/11/2008 10:38

Zoom.nl

De tweede editie van Nederlands grootste fotografie-evenement, de ZOOM.experience, is een groot succes geworden. De tweedaagse fotografiebeurs in de Jaarbeurs in Utrecht werd afgelopen weekend door meer dan 22.000 enthousiaste consumenten bezocht.

Dat leren, maar ook doen op het interactieve evenement centraal staat was goed te merken. Vrijwel alle bezoekers namen eigen fotoapparatuur mee om mooie foto's te maken van de vele activiteiten op de evenementenvloer. Publiekstrekkers waren de skatebaan waar wereldkampioen Sven Boekhorst en zijn team spectaculaire demonstraties inline skating verzorgden en de acrobaten op de stand van een van de deelnemers die adembenemende capriolen uithaalden. Uniek in Nederland was de levensgrote snowboardbaan waar Nederlands beste snowboarders halsbrekende capriolen uithaalden.

Ook de vele workshops waren een groot succes. In twee dagen tijd werden maar liefst 100 workshops gegeven door toonaangevende fotografen als Govert de Roos, Steven Ruiter en Danny Ellinger. De portfoliobesprekingen waren voor de deelnemers zenuwslopend. Niet alleen was de jury uitermate kritisch, de foto's moesten worden gepresenteerd ten overstaan van honderden toeschouwers. De vele mooie modellen overal op het evenement waanden zich geregeld in een zee van flitslicht.

De tweede editie van ZOOM.experience besloeg met zijn 20.000 vierkante meters drie hallen in de Jaarbeurs Utrecht. Alle grote spelers uit de fotografiemarkt waren vertegenwoordigd tijdens het unieke evenement.

Over Zoom.nl

Zoom.nl, een uitgave van IDG Nederland, is Nederlands grootste platform voor digitale fotografie en video. Zoom.nl, kent een unieke wisselwerking tussen website, tijdschrift en video-dvd. De online diensten zijn de spil en bieden bezoekers een platform waar zij foto's kunnen delen, bekijken, beoordelen en becommentariëren. Het tweemaandelijkse tijdschrift geeft als verlengstuk van de site bezoekers een leidende rol in de inhoud. Zo worden voor elke uitgave meer dan honderd lezersfoto's gebruikt bij cursussen, interviews en workshops. Zoom.nl neemt daarmee een unieke positie in het bladenlandschap in. Geen enkel Nederlands tijdschrift betrekt de doelgroep zo actief bij de samenstelling van de inhoud. Met een betaalde oplage van 58.165

exemplaren (bron: HOI Q2 2008) is Zoom.nl met afstand marktleider in het segment fotobladen. De online community van Zoom.nl bestaat inmiddels uit 50.000 actieve, geregistreerde leden.

Over IDG

IDG Nederland is een vestiging van de International Data Group (IDG), 's werelds toonaangevende multimediabedrijf in de ICT-branche. IDG is een webcentric company met meer dan 450 websites. Zo'n 140 miljoen mensen lezen één of meer van IDG's 300 ICT-tijdschriften en -kranten, die in 85 landen worden uitgegeven. Andere producten en diensten die IDG wereldwijd aanbiedt, zijn 470 onderzoekprogramma's voor verschillende (ICT) marktsegmenten en de organisatie van 750 technologie gerelateerde beurzen en conferenties.

IDG Nederland bedient duidelijk gesegmenteerde doelgroepen met duidelijk gepositioneerde multimediale merken. Dit zijn op de consument gerichte merken, zoals Computer!Totaal, Zoom.nl, Tips & Trucs en Gamez.nl, en op de zakelijke markt gerichte merken waaronder Webwereld, InfoWorld, ChannelWorld en TechWorld.

Meer informatie over IDG en IDG Nederland treft u aan op www.idg.com en www.idg.nl.





http://www.zoom.nl