Sanoma Uitgevers
Toppunt van klasse: Astrid Joosten in een Lexus
---
13.11.08
En Lexus is het automerk met de meeste klasse. Dat blijkt uit een
onderzoek van mannenbladen uitgeverij SMM.
De jaarlijkse Beau Monde Awards worden gekenmerkt door een hoog
glitter en glamour gehalte. En, de winnaar wordt gekozen door vrouwen.
SMM wilde weten welke persoonlijkheidskenmerken van toepassing zijn op
een serie BNers, maar dan vanuit een mannelijk perspectief. Dat kan
worden afgelezen uit een recent onderzoek. Eén van de 26 gemeten
kenmerken was klasse. Astrid Joosten kwam als vrouw met de meeste
klasse naar voren. Sacha de Boer is de enige die in haar buurt komt.
Autos met klasse
Los van BNers is ook gemeten in welke mate persoonlijkheidskenmerken
worden toegeschreven aan merken. Reclamemakers noemen dat
merkpersoonlijkheid. Vijfentwintig automerken werden gemeten*. De top
vijf automerken die mannen het sterkst associëren met klasse wordt
gevormd door het rijtje: Lexus, Audi, Mercedes, BMW en Volvo.
Compliment
SMM was benieuwd naar de reacties op de bevindingen en pakte de
telefoon. De NOS meldt dat het doel van Sacha de Boer is het brengen
van het nieuws op een objectieve manier. 'Als klasse daaraan bijdraagt
is dat mooi meegenomen en daarnaast is het een sympathiek compliment'.
Astrid Joosten: Klasse, deze verkiezing. Ik vind het een mooi
compliment. Nu eens niet over uiterlijk of kleding, maar over
uitstraling. Hartelijk dank, heren. Ik rij overigens ook in een van
deze vijf automerken, zou dat er iets mee te maken hebben....
Het onderzoek is uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Trendbox B.V.
en representatief voor de Nederlandse mannelijke bevolking 16+.
* Het topsegment waaronder Aston Martin, Porsche, Jaguar, etc. is niet
meegenomen om vertekening te voorkomen