Reclame Code Commissie
Symposium SRC
Symposium Stichting Reclame Code
Symposium > Donderdagmiddag 13 november 2008
Een mijnenveld aan mogelijkheden
De maatschappij kijkt kritischer dan ooit naar reclame. Steeds vaker
klinkt de roep om uitwassen in reclame tegen te gaan door wettelijke
verboden.
Op dit moment bepaalt het bedrijfsleven, in dialoog met de
maatschappij, zelf de spelregels in de vorm van bijzondere
reclamecodes. Wat betreft de Stichting Reclame Code ligt daarin ook de
oplossing. Het stellen van regels en het houden van toezicht, schept
de ruimte voor het op verantwoorde wijze maken van reclame. De
Stichting staat al 45 jaar voor deze kracht van zelfregulering.
Zelfregulering, een mijnenveld aan mogelijkheden!
Programma:
vanaf 14.15 Ontvangst
15.00
Welkom door Dhr. W. v.d. Mee en introductie van ceremoniemeester:
Astrid Joosten
* John Bell, Head of Cabinet Kuneva, o.v.b.: belang zelfregulering
in het bedrijfsleven vanuit oogpunt consumentenbescherming (EU,
Best Practice)
* Harry Koorstra lid Raad van Bestuur/ Directie TNT post , o.v.b.:
zelfregulering in de praktijk (accent op de bijzondere reclame
codes).
* Ben Verwaaijen, CEO Alcatel -Lucent, zelfregulering in de
praktijk
Intermezzo door Raoul Heertje
17.00 - 19.00 Napraten, borrelen en finger foods
Beïnvloed zelf de toekomst van reclame. Bezoek het SRC symposium over
de kansen van zelfregulering.
Schrijf u nu in:
Disclaimer