Reclame Code Commissie

Symposium SRC

Symposium Stichting Reclame Code

Symposium > Donderdagmiddag 13 november 2008

Een mijnenveld aan mogelijkheden

De maatschappij kijkt kritischer dan ooit naar reclame. Steeds vaker klinkt de roep om uitwassen in reclame tegen te gaan door wettelijke verboden.

Op dit moment bepaalt het bedrijfsleven, in dialoog met de maatschappij, zelf de spelregels in de vorm van bijzondere reclamecodes. Wat betreft de Stichting Reclame Code ligt daarin ook de oplossing. Het stellen van regels en het houden van toezicht, schept de ruimte voor het op verantwoorde wijze maken van reclame. De Stichting staat al 45 jaar voor deze kracht van zelfregulering. Zelfregulering, een mijnenveld aan mogelijkheden!

Programma:

vanaf 14.15 Ontvangst
15.00

Welkom door Dhr. W. v.d. Mee en introductie van ceremoniemeester: Astrid Joosten


* John Bell, Head of Cabinet Kuneva, o.v.b.: belang zelfregulering in het bedrijfsleven vanuit oogpunt consumentenbescherming (EU, Best Practice)

* Harry Koorstra lid Raad van Bestuur/ Directie TNT post , o.v.b.: zelfregulering in de praktijk (accent op de bijzondere reclame codes).

* Ben Verwaaijen, CEO Alcatel -Lucent, zelfregulering in de praktijk

Intermezzo door Raoul Heertje
17.00 - 19.00 Napraten, borrelen en finger foods

Beïnvloed zelf de toekomst van reclame. Bezoek het SRC symposium over de kansen van zelfregulering.

Schrijf u nu in:

Disclaimer