ITO-Award voor Frank Heemskerk
16/06/2008 16:59
Q@Calls b.v.
Staatssecretaris van Economische Zaken, Frank Heemskerk is door Stichting ITO gekozen tot degene die het meest heeft gedaan om de relatie te verbeteren tussen consument en bedrijf en burger en overheid.
Stichting ITO reikt op 13 november tijdens het ITO Jaarcongres voor de eerste keer de ITO-Award uit. Het bestuur heeft besloten deze dit jaar toe te kennen aan Frank Heemskerk. Eindelijk iemand die niet om de hete brei heen draait, maar knopen doorhakt. Heemskerk heeft onder meer de tarieven en wachttijden van de 0900-nummers aangepakt en het bellen door bedrijven en fundraisers is inmiddels aan strengere regels onderworpen. Kortom de consument wordt tegenwoordig beter beschermd.
De voorzitter van Stichting ITO, Dick Westendorp (oud directeur van de Consumentenbond) wil met de award een duidelijk signaal afgeven naar bedrijven en overheid om kritisch na te denken over hun serviceverlening. ITO is het baken voor een ieder die op een klantgerichte wijze service wil verlenen.
Zo heeft ITO diverse onderzoeken verricht naar wat de consument van een klantenservice afdeling verwacht en ITO geeft voorlichting aan overheden en bedrijven over hoe zij een goede klantenservice kunnen bieden. Daarvoor is een normering opgesteld vanuit klantperspectief. Bedrijven als T-Mobile, LOI, AFAS , De Telegraaf, CZ en Brabant Water zijn door ITO gecertificeerd. Op de site van Stichting ITO (www.bereikbaarheid.nl) is meer te lezen over certificering.
Op 13 november, tijdens het ITO Jaarcongres zal de ITO-Award aan Frank Heemskerk worden uitgereikt.
Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.nl) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
http://www.itojaarcongres.nl/