Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Sinterklaasactie; 1,5 miljoen kinderen ontvangen gratis tijdschrift

's-Hertogenbosch, 13 november 2008

Zaterdag komt Sinterklaas weer in het land. Kinderen zijn al weken bezig met hun verlanglijstje. Meestal kiezen ze snoep, games en commercieel speelgoed. Boeken en tijdschriften staan er niet vaak op. Kinderen lezen steeds minder en dat is niet goed voor hun leesontwikkeling. Door het spelenderwijs lezen kan de leesvaardigheid worden verbeterd en de interesse in lezen worden vergroot. Daarom ontvangen 1,5 miljoen kinderen in Nederland volgende week een gratis educatief Sinterklaastijdschrift.

Sinterklaasactie stimuleert kinderen om te lezen

Via de school ontvangen kinderen volgende week een gratis exemplaar van Bobo, Okki, Taptoe of National Geographic Junior. Deze actie is een initiatief van Uitgeverij Malmberg. Jorien Castelein, directeur-uitgever Malmberg Consumentenmarkt: "Wij vinden het erg belangrijk dat kinderen blijven lezen. Het lezen van educatieve kindertijdschriften kan het leesniveau van kinderen verbeteren, en stimuleert de persoonlijke ontwikkeling en andere vaardigheden. Met deze actie hopen we dat kinderen een tijdschrift op hun lijstje zetten". In het blad en op de websites staan verhalen, spellen, strips, puzzels, knutselplaten en games.

Nieuwe bladen en websites voor een nieuwe generatie

Bobo, Okki, Taptoe en National Geographic Junior zijn naar aanleiding van diepgaand onderzoek onder kinderen, ouders en leerkrachten vernieuwd. De titels sluiten nu nog beter aan op een nieuwe generatie kinderen. Een generatie die graag met diverse media bezig is en die afwisseling maar tegelijkertijd ook rustmomenten zoekt. Kinderen reageren daarom enthousiast op deze crossmediale producten.

=======================Einde persbericht===========================