Ingezonden persbericht
Persbericht
EasyToBook.com groeit tegen de stroom in
Online hotelboekingen specialist ziet omzet verder toenemen
Zürich/Amsterdam, 12 november 2008
EasyToBook.com, internationaal specialist op het gebied van online hotelboekingen, groeit tegen de stroom in. De maand oktober 2008 werd afgesloten met een bruto omzet van ruim 5,75 miljoen euro, een stijging van 50 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. In de huidige economische situatie heeft EasyToBook.com de sleutel tot het succes gevonden in optimale flexibiliteit en gemak voor de klant. Voorbeeld: tot 24 uur voor het verblijf kan de consument nog kosteloos annuleren of wijzigen.
Omzetgroei ondanks moeilijke economische vooruitzichten
EasyToBook.com's goede resultaten tonen aan dat de formule van de onderneming is aangeslagen, ondanks het feit dat het bedrijf in een zeer competitieve markt opereert. De vorig jaar door het nog jonge bedrijf geformuleerde verwachting, dat in 2008 een omzet tussen de 60 en 70 miljoen euro zal worden geboekt, zal worden gehaald. Voor 2009 is de voorzichtige prognose een verdere groei met 50-75% van de totale bruto omzet ten opzichte van dit jaar.
"Reizigers willen niet meer direct alles ruim vantevoren vastleggen zonder wijzigingsmogelijkheden. Het zijn de tijden er niet voor. EasyToBook.com biedt de klant de flexibiliteit die gewenst is." Aldus de vrouwelijke CEO en mede-oprichtster van het bedrijf, Michal Hubschmann.
Deze flexibiliteit voor de klant bestaat uit de mogelijkheid van 24 uur per dag online boeken, geen vooruitbetaling of betaling tot het moment van aankomst, wijzigingen zijn via 'my booking' tot kort voor vertrek door te geven en er worden bij annulering geen kosten in rekening gebracht. Deze voorwaarden maken het voor de EasyToBook.com klant zeer gemakkelijk om flexibel de reis te plannen en vooraf geen geld te moeten spenderen.
Achtergrondinformatie EasyToBook.com
De jonge oprichters, CEO Michal Hubschmann (34) en Web & Strategy director Omri Amir (27) startten het bedrijf in 2004 in Amsterdam. Hun achtergrond; internationale wortels, ervaring in de hotelwereld en de grote ambitie om een wereldwijd succesvol bedrijf te runnen, gaf hen de basis om EasyToBook.com een snelle en doordachte groei te laten doormaken.
In 2004 was Amsterdam EasyToBook.com's eerste en enige bestemming. Toen bleek dat de formule werkte werd in 2007 uitgebreid met Barcelona en Rome. Inmiddels worden meer dan 5.600 steden aangeboden.
Klanten komen met name uit Nederland, de Verenigde Staten en Groot-Brittannië, maar ook uit groeimarkten zoals China en Rusland.
Het hoofdkantoor met de financiële afdeling en management bevindt zich in Zürich; klantenservice, account management, marketing in Amsterdam; IT ondersteuning komt vanuit Israël.
Ingezonden persbericht