Ingezonden persbericht


Lancering Adventure: Wilco van Rooijen doet live verslag van zijn K2-avontuur!

National Geographic lanceert Adventure !
K2-klimmer Wilco van Rooijen ontvangt eerste exemplaar

Diemen, 31 oktober 2008 - National Geographic zal op 12 november a.s. een nieuw tijdschrift lanceren: National Geographic Adventure. Het eerste exemplaar van dit lifestyle magazine vol actie, avontuur en adrenaline wordt overhandigd aan beroepsavonturier Wilco van Rooijen, die afgelopen zomer op de top van de K2 een van de grootste klimdrama's ooit overleefde.

Op de avond van de lancering van Adventure, op 12 november in het Omniversum in Den Haag, zal Wilco van Rooijen voor het eerst voor een groot publiek vertellen over de angstige uren die hij beleefde op de top van de K2, toen 11 klimmers het leven lieten. In een multimediapresentatie - met audio, video en fotografie - zal hij zijn unieke ervaringen op de beroemde 'Killer Mountain' met het publiek delen. In de eerste editie van Adventure, waarvan Van Rooijen het eerste exemplaar krijgt uitgereikt, doet de alpinist bovendien exclusief verslag van de wanhoop en angst die hij in de eerste dagen van augustus voelde. "Het is waanzin. Ik zit in de val. God, wat voel ik me eenzaam. Zou het dan zo eindigen?" schrijft hij.

Adventure telt behalve het ijzingwekkende verhaal van Van Rooijen nog een groot aantal inspirerende, uitdagende en avontuurlijke reportages, o.a. van: Sacha de Boer, Babs Assink, Ronald Naar en Jolanda Linschooten.

Aart Aarsbergen, hoofdredacteur van National Geographic Nederland.België: "Adventure biedt een brug naar jonge, avontuurlijke lezers om ze kennis te laten maken met de missie van Nationaal Geographic: Inspiring people to care about the planet."

CEO en uitgever Eric Blok van G+J Publishing CV: "De unieke mix van topfotografie en ijzersterke journalistiek van beroemde Nederlandse, Vlaamse en internationale auteurs komt in de Nederlandstalige Adventure perfect tot zijn recht. Na het jarenlange succes van National Geographic Adventure in de VS zijn wij ervan overtuigd dat de lezers en adverteerders in de Lage Landen de kwaliteit van dit prachtige en meeslepende tijdschrift zullen weten te waarderen."
---



Ingezonden persbericht