SAP EN SUGEN BUNDELEN KRACHTEN OM DE WAARDE VAN HET NIEUWE SAP
SUPPORT-AANBOD AAN TE TONEN
SUGEN, het overkoepelende wereldwijde netwerk van SAP,
gebruikersverenigingen, richt task force op voor Enterprise Support om
wereldwijd feedback van klanten te verzamelen, en samen met SAP de kennis en
het gebruik van het support-aanbod te vergroten
Palo Alto, California - 7 november 2008 - Om SAP Enterprise Support
nauwer aan te laten sluiten op de klantverwachtingen gaan SAP en
SUGEN, een internationaal verband van 12 SAP gebruikersverenigingen,
samenwerken aan een collectief inzicht in de strategische vraagstukken
van haar leden. SUGEN maakt vandaag de voortgang bekend van de task
force voor SAP Enterprise Support die is opgericht om ledenfeedback te
verzamelen rond het nieuwe support-aanbod dat SAP in juni 2008
aankondigde.
De task force van SUGEN heeft als doelstelling om de feedback van haar
leden te bundelen en de uitrol van de services van Enterprise Support
te verzekeren. Tijdens de halfjaarlijkse SUGEN meeting bij SAP Labs in
Palo Alto, presenteerde de task force de feedback aan SAP van het
onderzoeksrapport waarin de waardeperceptie van SAP Enterprise Support
bij klanten gemeten werd. De onderzoeksresultaten gaven aan dat 90%
van de respondenten het volledige aanbod van Enterprise Support nog
niet doorziet, de waarde inzichtelijk heeft en de kosten hieraan kan
relateren. Matthias Herzog, vice-voorziter van het SUGEN en executive
sponsor van de task force: "Het vraagt om een gezamenlijke inspanning
om de verschillen te overbruggen tussen SAP en haar klanten om te
zorgen dat de waarde daadwerkelijk wordt geleverd in relatie tot de
verhoogde onderhoudstarieven."
Als duidelijke vorm van commitment naar Enterprise Support heeft SAP
een gezamenlijk team met SUGEN opgericht om KPI's te ontwikkelen rond
de waarde van Enterprise support. SUGEN en SAP zullen op regelmatige
basis de voortgang van deze KPI's evalueren. Daarmee kan de roll-out
van Enterprise Support worden aanpast totdat aan de klantverwachtingen
en de kwaliteitsstandaarden wordt voldaan.
"In aanvulling op het commitment van SAP om de waarde van Enterprise
Support te realiseren, zijn de leden van SUGEN ook zeer positief over
het feit dat SAP heeft besloten tot verlenging van de support-periode
voor SAP ERP 6.0," zegt Per Högberg, vice-voorzittter van SUGEN (zie
persbericht van 6 november: "SAP Enhances Value of SAP Customer
Relationships").
SUGEN heeft in haar meetings met SAP direct contact met Leo Apotheker,
co-CEO en board member van SAP, om een sterke samenwerking te creëren
en `next steps' te evalueren.
"SUGEN en haar leden van de gebruikersverenigingen vormen een
essentieel klankbord voor het valideren van nieuwe initiatieven van
SAP," aldus Apotheker. "Op basis van de open feedback bieden wij ons
commitment aan SUGEN en onze klanten om hen te helpen de waarde van
Enterprise Support te realiseren. We houden vast aan ons
support-aanbod en kijken uit naar de constante dialoog met SUGEN en
haar leden."
SAP blijft samenwerken met SUGEN en de gebruikersverenigingen om de
materialen te ontwikkelen en acties te definiëren die noodzakelijk
zijn om de waarde van Enterprise Support aan te tonen en te leveren.
Een voorbeeld hiervan zijn de recent georganiseerde workshops en road
shows met diverse gebruikersverenigingen voor het vergroten van de
kennis over de levering en waarde van Enterprise Support voor klanten.
Daarnaast zal SAP met SUGEN regelmatig de kennis van, en tevredenheid
over het support-aanbod evalueren naar aanleiding van onderzoeken
binnen de gebruikers-community.
SUGEN voorzitter Mike Stoko van de ASUG, vice-voorzitter Matthias
Herzog van de DSAG en Per Högberg van de SAPSA, geven aan dat deze
activiteiten volledig in lijn zijn met de uitgangspunten van de task
force. Mike Stoko benadrukte: "We zijn er van overtuigd dat het
resultaat van de continue dialoog met SAP resulteert in een positieve
bijdrage voor klanten op wereldwijde schaal als zij bewegen naar SAP
Enterprise Support. SAP neemt een overtuigende stellingname in naar
SUGEN, de gebruikersverenigingen en haar grote klantenkring over de
waarde van het support-programma dat zij levert."
Over SUGEN
Established in 2007, SUGEN is a federation of twelve user groups
designed to facilitate open, honest dialogue between members and SAP
and drive the market towards excellence, innovation, and success. By
working together, SUGEN members will be able to provide consolidated
strategic influence priorities and work with SAP to resolve them,
provide an effective and efficient method for communication among user
groups and SAP, and share best practices between users groups and SAP
for the mutual benefit of all. Current members include ASUG (North
America), ASUG Brazil, ASUG Mexico, AUSAPE (Spain), DSAG (Germany,
Austria, Switzerland), JSUG (Japan), SAPSA (Sweden), SAUG (Australia),
SAP UK & Ireland User Group, SUG-MENA (Middle-East, North Africa), USF
(France), and VNSG (Netherlands).
Over SAP
SAP is wereldwijd marktleider in softwareoplossingen voor zowel kleine
en middelgrote bedrijven als grote internationale ondernemingen. De
oplossingen van SAP helpen deze bedrijven hun bedrijfsvoering te
stroomlijnen en aanzienlijke efficiencyverbeteringen te bereiken
binnen hun toeleveringsketens en bedrijfsprocessen. Daarnaast kunnen
de bedrijven met SAP software hun relaties met klanten en partners
overal ter wereld verbeteren. De basis hiervoor is SAP NetWeaver, het
open integratie- en applicatieplatform voor op webservices gebaseerde
applicaties. SAP heeft meer dan 25 branchespecifieke oplossingen voor
markten variërend van high tech industrie en retail tot overheids- en
financiële instellingen. Op dit moment gebruiken meer dan 47.800
bedrijven verspreid over meer dan 120 landen software van SAP. In
Nederland maken meer dan 1000 bedrijven in het MKB gebruik van SAP
Business All-in-One oplossingen. SAP heeft dochterondernemingen in
meer dan vijftig landen. Het bedrijf is genoteerd aan een aantal
beurzen, waaronder de beurs van Frankfurt en de NYSE onder het symbool
'SAP'. Meer informatie is beschikbaar op www.sap.nl/allesoversap/
---
SAP