Esso beloont trouwe klanten met Esso Extras

12/11/2008 11:27

Esso Nederland BV

Esso beloont trouwe klanten met Esso Extras

Op 12 november lanceert Esso een compleet nieuw loyaliteitsprogramma. De nieuwe Esso Extras- kaart vervangt de Golden Tiger Card in Nederland. Esso Extras is ontwikkeld om trouwe klanten beter van dienst te zijn en hun iets Extra's te geven!

Kenmerkend voor de kaart is de vrijheid om te sparen voor iets wat je zelf leuk vindt. Esso Extras biedt een waaier aan mogelijkheden aan van een etentje voor twee, een lekker geurtje van Douglas, een zelf uitgekozen artikel bij bol.com, een bioscoopvoucher bij Pathé, een cadeaucard te besteden bij de Bijenkorf en nog vele andere aanbiedingen. Keuze te over. Esso Extras-punten kunnen ook worden overgeboekt naar een andere Esso Extras-kaart, zodat gezinnen, collega's, vrienden - samen sneller voor iets kunnen sparen.

Esso koppelt een moderne website aan zijn nieuwe loyaliteitsprogramma. Op www.essoextras.com kan de klant zich inschrijven en direct zijn oude Golden Tiger Card overzetten, maar ook routes plannen of altijd het laatste nieuws bij de hand te hebben. Om hen beter van dienst te kunnen zijn hebben klanten de mogelijkheid hun interesses aan te geven, zodat Esso gerichtere aanbiedingen kan doen. De klant ziet online eenvoudig waarvoor gespaard kan worden. Trouwe klanten zien het aantal punten snel groeien. Een terugkerend bezoek binnen acht dagen levert de klant die meer dan 25 liter tankt, namelijk al extra bonuspunten op. Met een herhaald bezoek binnen vier dagen ontvangt de klant het dubbele aantal punten. Het sparen met Esso Extras zal nog sneller gaan, want vanaf nu worden ook op shopaankopen en de carwash punten gegeven.

De introductie van het nieuwe spaarsysteem wordt ondersteund met een uitgebreide reclamecampagne, bestaande uit radiocommercials, een grote on-line campagne, billboards en reclame-uitingen op de Esso-tankstations.

Reden voor Esso om flink te investeren in een nieuw, modern puntenspaarsysteem is de overtuiging dat het meer klantenbinding oplevert. Manuel Janssen, die verantwoordelijk is voor de implementatie in de Benelux, zegt hierover: 'Mensen vinden het leuk om te sparen, zeker als daar een aantrekkelijk cadeauaanbod en een grote keuzevrijheid tegenover staan.' De invoering van Esso Extras card levert ook tijdwinst op. 'De systemen zijn dusdanig aangepast dat er aan de kassa minder handelingen nodig zijn om de punten op de kaart te zetten.'

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl