11-11-2008 11:45
WERVING VIA INTERNET: 'HET VIZIER' GAAT OPEN
Het Vizier - Koninklijke Landmacht
In het kader van de werving heeft de Koninklijke Landmacht (KL) er een
nieuw internethulpmiddel bij: Het Vizier, een gepersonaliseerde
nieuwsbrief, die woensdag 12 november voor het eerst is verstuurd naar
7300 abonnees.
Het bijzondere van Het Vizier is dat de lezers zelf bepalen welke
informatie ze willen ontvangen. Door hun interesses aan te geven -
door deze letterlijk in âhun vizier' te slepen - weet de Landmacht
welke onderwerpen zij interessant vinden. Het systeem zoekt vervolgens
in een database naar artikelen, die aansluiten bij die behoefte en
verstuurt deze naar hun mailadres. Tweerichtingsverkeer dus. Daarmee
heeft de KL een prima hulpmiddel in handen om een band aan te gaan met
de potentiële doelgroepen:
* schoolverlaters
* âcarreerchangersâ
* of hun zogenaamde âinfluentialsâ, zoals ouders, partners en
decanen
Ministerie van Defensie