Ministerie van Defensie

11-11-2008 11:45

WERVING VIA INTERNET: 'HET VIZIER' GAAT OPEN

Het Vizier - Koninklijke Landmacht

In het kader van de werving heeft de Koninklijke Landmacht (KL) er een nieuw internethulpmiddel bij: Het Vizier, een gepersonaliseerde nieuwsbrief, die woensdag 12 november voor het eerst is verstuurd naar 7300 abonnees.

Het bijzondere van Het Vizier is dat de lezers zelf bepalen welke informatie ze willen ontvangen. Door hun interesses aan te geven - door deze letterlijk in âhun vizier' te slepen - weet de Landmacht welke onderwerpen zij interessant vinden. Het systeem zoekt vervolgens in een database naar artikelen, die aansluiten bij die behoefte en verstuurt deze naar hun mailadres. Tweerichtingsverkeer dus. Daarmee heeft de KL een prima hulpmiddel in handen om een band aan te gaan met de potentiële doelgroepen:


* schoolverlaters

* âcarreerchangersâ

* of hun zogenaamde âinfluentialsâ, zoals ouders, partners en decanen