BOVAG en AutoTrack.nl verlengen meerjarige samenwerking


Betrouwbaarheidsclaim verder uitgebouwd

DIEMEN, 20081110 -- Sinds 1 januari 2006 werkt BOVAG-occasions.nl, de occasionsite voor BOVAG-leden, nauw samen met AutoTrack.nl. Deze meerjarige samenwerking is in november 2008 opnieuw verlengd door beide partijen. Een logische keuze daar beide partijen zich sterk maken om de markt van autoaanbod en autoverkoop voor zowel het autobedrijf als voor de consument zo transparant en betrouwbaar mogelijk te maken. Hierin versterken beide partijen elkaar. De samenwerking zal de komende jaren verder worden uitgebouwd. AutoTrack.nl zal zich begin 2009 o.a. gaan bezighouden met het restylen van de site www.BOVAG-occasions.nl.

"Naast de restyle van de website, houden wij ons intensief bezig met het optimaliseren van de website voor de vindbaarheid van BOVAG-occasions.nl op Google. Hiervoor kopen wij tevens Adwords campagnes op Google in waardoor potentiële kopers direct naar www.BOVAG-occasions.nl worden doorverwezen. Daarnaast ontwikkelen wij momenteel een nieuwe reclamecampagne welke naar verwachting eind 2008 gelanceerd wordt. Ook de reclamecampagne, die het hele jaar door zowel in Dagbladen en Huis aan Huis kranten als op diverse websites te zien zal zijn, draagt hoofdzakelijk bij aan het verder uitbouwen van het bereik van BOVAG-occasions.nl evenals het vergroten van de naamsbekendheid", aldus Lieneke van den Heuvel, Marketing Manager AutoTrack.nl. Dat de samenwerking tot nu toe succesvol is, blijkt uit de bezoekcijfers. Zo is het bereik van www.BOVAG-occasions.nl in het derde kwartaal van 2008 opnieuw gestegen, dit maal met maar liefst 70,1%.

Koos Burgman, algemeen directeur BOVAG: `BOVAG-occasions.nl is voor ons een belangrijk portal omdat het de plek is waar alleen mét BOVAG Garantie en Nationale AutoPas mag worden geadverteerd. Het is dus een occasionsite waar de consument altijd precies weet waar hij aan toe is. En dat gaan we de komende tijd nog verder uitbouwen. Zo zijn BOVAG-leden vanaf 1 januari verplicht om bij hun occasion ook de afleverkosten te vermelden.'

Betrouwbaarheidsclaim
AutoTrack.nl is in 2006 intensief gestart met het communiceren en inzetten van haar betrouwbaarheidsclaim. Deze claim wordt ondersteund door het intensieve beleid dat AutoTrack.nl voert tegen misleiding. Voor de consument maakt AutoTrack.nl de zoektocht naar een occasion meer betrouwbaar door een automatische check op bouwjaren, het uitvoeren van de NAP-check en garantievormen te benadrukken als logische selectiecriteria. De verlenging met BOVAG voor BOVAG-occasions.nl was dan ook een logische keuze. Wie immers een occasion vindt op www.BOVAG-occasions.nl kan er vanuit gaan dat het een uiterst betrouwbare auto betreft. Alle op de site geplaatste voertuigen, personenauto's, bestelauto's, motorfietsen, kampeerauto's, caravans en vouwwagens worden aangeboden met BOVAG-Garantie. Alle occasions bevatten tevens het NAP weblabel als garantie voor een gecontroleerde kilometerstand.