Persbericht Motivaction
Onderzoeksbureau Motivaction neemt Foquz Etnomarketing over
Unieke kennis Nieuwe Nederlanders gebundeld
Amsterdam, 10 november 2008
Onderzoeksbureau Motivaction heeft alle onderzoeksactiviteiten van Foquz Etnomarketing overgenomen. Foquz Etnomarketing (
Met de strategische overname versterkt Motivaction de onderzoeksknowhow op het gebied van Nieuwe Nederlanders en hun mediagebruik in het bijzonder. Motivaction beschikt nu over de rijke database van het Mediaonderzoek Allochtonen met uitgebreide gegevens over het bereik van cultuurgebonden en reguliere media. In het Mediaonderzoek Allochtonen, dat sinds 2002 op continue basis wordt uitgevoerd, zijn bladen, websitebezoek, radiozenders en radioprogramma's, televisiezenders en televisieprogramma's opgenomen.
Verder heeft Motivaction de beschikking over het complete archief met onder meer onderzoeksresultaten over Nieuwe Nederlanders en hun gedrag ten aanzien van bijvoorbeeld financiële dienstverleners, charitatieve instellingen en FMCG.
Door de koppeling van de onderzoeks- en mediagegevens aan de EtnoMentality-database van Motivaction, is Motivaction in staat om nog meer verklarings- en voorspellingskracht te genereren voor een belangrijke groep consumenten. Motivaction heeft dan ook alle kennis en ervaring in huis om opdrachtgevers te adviseren op het gebied van etnomarketing, communicatie en media.
Ingezonden persbericht