Ingezonden persbericht
Na 16 miljoen stappen bereiken de Sony Ericsson FanWalkers Liverpool
Er kan er maar één de winnaar zijn: Sony Ericsson hangt de vlag uit voor Duitse FanWalker
Badhoevedorp, 6 november 2008. Gisteren hebben honderd van Europa's grootste muziekfans de Echo Arena in Liverpool bereikt, met zere voeten maar opgetogen nu hun marathonreis erop zit. De Sony Ericsson FanWalkers lieten zien dat ze ultieme muziekfans zijn door van Camden Town in Londen naar de MTV Europe Music Awards '08 in de Culturele Hoofdstad van Europa te lopen. Ook is bekend gemaakt dat Dirk Schuett uit Duitsland de meest toegewijde muziekfan van Europa is en dus de winnaar is van de Sony Ericsson FanWalk. Hij heeft daarmee de prijs van zijn leven gewonnen, namelijk het uitreiken van een prijs op het MTV podium.
Meer dan 3.000 muziekfans hadden zich aangemeld. Uit deze 3.000 werden 100 verstokte muziekliefhebbers verkozen tot Sony Ericsson FanWalkers. Ze liepen in negen dagen van Londen naar Liverpool en gingen onderweg allerlei uitdagingen aan. Uiteindelijk werd één van hen gekozen tot Europa's meest toegewijde muziekfan: Dirk Schuett uit Duitsland. De vijf Nederlandse FanWalkers hebben het ook ontzettend goed gedaan en hebben allemaal de finish gehaald. Alle Sony Ericsson FanWalkers blonken werkelijk uit in muzikale kracht, creativiteit en natuurlijke energie.
Tijdens de reis voerden de FanWalkers opdrachten uit en gingen ze uitdagingen aan om te bepalen welke muziekfan het beste de essentie van de Sony Ericsson FanWalk belichaamt. Van disco, bowlen en karaoke tot straatoptredens voor het goede doel. Voor iedere opdracht konden de lopers armbandjes winnen en de Nederlandse Titiana wist de meeste bandjes van iedereen te bemachtigen.
Onderweg hebben de Sony Ericsson FanWalkers:
* meer dan 16.000.000 stappen gezet
* 337 blarenpleisters gebruikt
* 675 liter thee gedronken
* 75 kg bacon op brood gegeten...
* ...met 60 flessen HP Sauce*
* 28 versies van Wonderwall gezongen
* zijn ze 4 keer 'verliefd' geworden**
*HP Sauce, ook wel "bruine saus" genoemd, is een populaire Engelse saus, vernoemd naar de Londense Houses of Parliament, die traditioneel wordt geserveerd bij een echt Engels ontbijt of een broodje bacon.
** Voor zover we weten!
En dat allemaal voordat ze hun loopschoenen uitschopten en zich mooi maakten om als VIP te verschijnen op de MTV EMA show en een afterparty met de sterren.
Na afloop van de negendaagse reis, werden de beste 12 FanWalkers uitgenodigd op het podium om hun zaak te bepleiten voor de drie FanWalk-juryleden: MTV-presentatrice Kate Edmondson, een lid van de Fan Walk-band Clubfeet en de producent van de FanWalk TV-webisodes. Dirk presteerde hierin zo goed, dat de jury besloot dat hij degene was die de Sony Ericsson FanWalkers het beste kon vertegenwoordigen op het podium van de MTV EMAs '08. Zijn passie, charisma en charme waren ongeëvenaard.
De Sony Ericsson FanWalkers hebben flink strijd geleverd om te mogen deelnemen aan deze reis. Elke FanWalker wist een plaats te winnen van de meer dan duizend hoopvolle kandidaten uit heel Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Allemaal hadden ze zich aangemeld via de officiële Sony Ericsson FanWalk-website www.fanwalk.tv. Nadat ze tijdens de online casting hun video's hadden geüpload, werd een aantal hoopvolle deelnemers geselecteerd en uitgenodigd voor de tweede screening en live castings. De FanWalkers werd gevraagd uit te leggen waarom zij de ultieme muziekfans zijn. De uiteindelijke 100 deelnemers werden gekozen op basis van het aantal behaalde stemmen en hun creativiteit en liefde voor alles wat met muziek te maken heeft.
Tijdens de reis hebben de FanWalkers persoonlijke blogs geüpload via hun Sony Ericsson W595-, W760- en W350-handsets. De Walkman®-telefoons waren vanwege hun hoogwaardige muziekbeleving ideaal voor het vastleggen van deze gelegenheid.
Over Sony Ericsson
Sony Ericsson is een topspeler op de wereldmarkt met meer dan 100 miljoen verkochte telefoons in 2007. Diversiteit is een van de kernkwaliteiten van de onderneming, die in meer dan tachtig landen actief is, waaronder productielocaties in China en R&D-locaties in China, Europa, India, Japan en Noord-Amerika. Ericsson werd in oktober 2001 door Sony en Ericsson opgericht als een 50-50 joint venture en heeft haar mondiale zakelijke centrum in Londen. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de volgende internetsite (www.SonyEricsson.com/nl) of u kunt contact opnemen met het Call Center (0900-8998318). Dit nummer is bereikbaar van maandag t/m vrijdag, van 08.30 uur tot 18.00 uur en kost 10 cent per minuut. Alle Sony Ericsson persberichten en hoge resolutiebeelden zijn te vinden op http://www.sonyericsson.nl/persbronnen
Over MTV Networks International
MTV Networks International omvat de voornaamste multimedia-entertainmentmerken van MTV: Music Television, VH1, Nickelodeon, TMF (The Music Factory), VIVA, Flux, Paramount Comedy, Comedy Central, Game One, en de digitale eigendommen Gametrailers, Shockwave, XFire, Neopets, AtomFilms en AddictingGames. Merken van MTV Networks worden wereldwijd in 519 miljoen huishoudens in 162 landen en 33 talen bekeken via 154 lokaal geprogrammeerde en beheerde TV-kanalen en meer dan 300 digitale mediaconstructies. De verschillende holdings van de onderneming omvatten ook belangen in televisieconsortia, digitale media, uitgeverij, homevideo, radio, opgenomen muziek, licenties & merchandising en twee hoofdfilmdivisies, MTV Films en Nickelodeon Movies. MTV Networks is een unit van Viacom Inc. (NYSE: VIA, VIA.B).
Over de samenwerking tussen Sony Ericsson en MTV Networks International
De 15e MTV Europe Music Awards zullen live worden uitgezonden vanuit de Echo Arena in Liverpool op donderdag 6 november en worden gesponsord door Sony Ericsson en edc by Esprit.
Over de Sony Ericsson FanWalk
De honderd meest toegewijde muziekliefhebbers van Europa zullen een tocht van 400 kilometer afleggen in 9 dagen, met als hoogtepunt de aankomst op het grootste muziekevenement van het jaar: de MTV Europe Music Awards. De FanWalk begint in Londen op 29 oktober en eindigt in Liverpool op 6 november. Onderweg zullen de FanWalkers avonturen, uitdagingen en vele feestjes meemaken. Eén gelukkige FanWalker zal op de avond zelf aan een van de gevierde artiesten een MTV EMA uitreiken. Als je meer informatie wilt over de FanWalk of wilt weten hoe je deel kunt nemen aan dit grootse muziekavontuur, log dan in op www.fanwalk.tv en meld je aan.
De FanWalk-uitrusting wordt gesponsord door edc by Esprit, EASTPAK en Reebok. De SIM-kaarten van de FanWalkers worden verstrekt door Vodafone.
Over edc by Esprit
edc werd in 1998 opgericht als een jonge tak van Esprit. Dankzij haar succes met jaarlijks 12 nieuwe collecties werd het in 2007 een apart merk. De kracht van het merk zit in het constante aanbod van de nieuwste trends die in de smaak vallen bij haar internationale publiek. edc by Esprit past perfect bij jonge, spontane mensen die hun lifestyle tot uitdrukking willen brengen in een unieke en gevarieerde look. www.edc.com
Over EASTPAK - EASTPAK is het authentieke merk voor kleding en tassen, beroemd om zijn stijl, stevigheid en functionaliteit. Meer informatie is te vinden op www.eastpak.com
Over Reebok - Reebok International Ltd. heeft zijn hoofdkantoor in het Amerikaanse Canton, Massachusetts, en is een wereldwijd toonaangevende ontwerper, verkoper en distributeur van schoenen, kleding en benodigdheden voor sport, fitness en vrije tijd. Het bedrijf is een dochteronderneming van de Adidas Group en opereert via meerdere branches van het merk Reebok, Reebok-CCM Hockey en de Sports Licensed Division. Meer informatie over Reebok is te vinden op www.reebok.com.