NVZ Vereniging van Ziekenhuizen


Executive Meeting 7 november 2008
Door de vrije marktwerking in de zorg zijn ziekenhuizen momenteel gedwongen stevig te concurreren met andere ziekenhuizen. Niet alleen in het zorgaanbod of met betrekking tot het organisatorische beleid, maar ook in het goed bedienen van een steeds kritischer zorgconsument. En wat dacht u van het werven en behouden van kwalitatieve medewerkers? Het verlies van een patiëntengroep of specialist aan de concurrent komt dan ook steeds vaker voor.

Strategische merkpositionering voor instellingen Hoe gaan ziekenhuizen hiermee om? Hoe zorgt u ervoor dat die specifieke patiëntengroep bij uw instelling aanklopt? Of dat aanstormend zorgtalent voor uw ziekenhuis kiest? Dit kan door het ziekenhuis duidelijk te onderscheiden van de concurrent. Niet alleen in zorgaanbod of -beleid, maar ook met de merkstrategie. Maar hoe moet deze er dan uit zien? Hoe kan een instelling onderscheidend zijn? Om hier een goed antwoord op te vinden en de zorgconsument actief te benaderen, is het belangrijk dat ziekenhuizen weten wie of wat ze zijn en wat zij te bieden hebben.

Op het seminar geven wij antwoord op de volgende vragen: o Hoe kiest u positie in het brein van uw doelgroep? o Hoe zorgt u ervoor dat er geen twijfel bestaat over uw toegevoegde waarde?
o Welke competenties of cultuuraspecten zet u vanuit uw identiteit `in de etalage'?
o Wat zijn mogelijke strategieën voor uw ziekenhuis? o Hoe implementeert u nieuwe merkstrategieën in de praktijk?

Voor wie?
Dit seminar is exclusief voor directies en leden van raden van bestuur van zorginstellingen, lid van de NVZ vereniging van ziekenhuizen.

Inschrijven of meer informatie?
In bijgevoegd programma treft u meer informatie aan. Op de website www.nvzplus.nl kunt u zich inschrijven voor deze workshop. Heeft u vragen? Neem dan contact op via nvzplus@nvz-ziekenhuizen.nl of 030 273 93 67.

Wat, waar, wanneer?
Executive Meeting NVZ plus! - Strategische merkpositionering voor instellingen.
Op 7 november 2008
Prijs: EUR 495,- (incl. btw)