Miljoenencheque overhandigd op Pink Ribbon galadiner in Londen
Samsung brengt 3 miljoen dollar voor Pink Ribbon bijeen
Delft, 6 november 2008 - Samsung heeft dit jaar in Europa 3 miljoen dollar bijeengebracht voor organisaties die tegen borstkanker strijden. Deze mijlpaal vierde Samsung gisteravond met een Pink Ribbon galadiner in Londen. Tijdens het galadiner overhandigde Samsung een cheque van 3 miljoen dollar aan de ambassadeurs van verschillende borstkankerorganisaties uit 17 Europese landen. Live optredens van artiesten met internationale allure, zoals Beverley Knight, maakten van het galadiner een overweldigend evenement. Met de veiling 'a Ribbon of Life' doneerden de VIPs op het galadiner extra geld aan Pink Ribbon. Voor Samsung Electronics Benelux was het galadiner extra speciaal. In 2006 nam Samsung met KPN het initiatief om Pink Ribbon te ondersteunen. De Nederlandse campagne was zo'n groot succes dat het internationaal vervolg kreeg.
Beverley Knight, Engelands 'queen of soul' maakte haar opwachting op het Pink Ribbon galadiner van Samsung. Ze gaf een indrukwekkende show met hits als 'Shoulda Woulda Coulda' en 'Come as you are'. Daarnaast deed zij een vurig pleidooi voor onderzoek naar borstkanker: 'Borstkanker treft niet alleen vrouwen, maar ook de echtgenoten, kinderen, vaders en vrienden. Het werk van de borstkankerorganisaties om de kennis over deze vreselijke ziekte te vergroten is van levensbelang. Daarom ben ik een groot voorstander van dit soort initiatieven.'
In Nederland is het idee ontstaan om borstkankerorganisaties, zoals Stichting Pink Ribbon, te ondersteunen. 'Samsung wil als merk een bijdrage aan een betere wereld leveren. 1 op de 8 vrouwen in Nederland krijgt borstkanker. Daarom hebben wij in 2006 met KPN onze communicatieve kracht gebundeld om de strijd tegen borstkanker aan te gaan', vertelt Paul Wilkens van Samsung Electronics Benelux. 'Wij willen Stichting Pink Ribbon helpen om de boodschap over te brengen dat meer bewegen de kans op borstkanker verkleint. Daarnaast zamelen we geld in voor Stichting Pink Ribbon met onder andere een speciaal Pink Ribbon telefoonpakket. Het is fantastisch om te zien dat ons initiatief internationaal is opgepakt. Ik had nooit verwacht dat we in één jaar drie miljoen dollar bij elkaar kunnen brengen voor dit goede doel.'
In 2007 sloten zeven andere landen in Europa, waaronder België, Duitsland en Frankrijk, zich bij de campagne uit Nederland aan. In 2008 zijn nog eens negen andere Europese vestigingen van Samsung de strijd tegen borstkanker aangegaan.
Op 3 november kondigden Samsung en Susan G. Komen for the Cure(TM), 's werelds grootste organisatie tegen borstkanker, hun Europese samenwerking aan. Meer informatie over Susan G. Komen for the Cure is te vinden op
()
Samsung Electronics
Onder het motto 'The future is not to be predicted, but to be created' is Samsung Electronics uitgegroeid tot marktleider op vele gebieden. Variërend van monitoren en LCD-TV's tot mobiele telefoons en geheugenchips. Samsung is een van de snelst groeiende merken ter wereld van de afgelopen vijf jaar. Op dit moment staat Samsung op de 21ste positie van de ranglijst van de meest waardevolle merken in de
Ingezonden persbericht