Styled4sale:Nijmeegse huizen ondergaan steeds vaker een verkoopstyling


De oude mantra: "locatie, locatie, locatie" is niet langer waar. In de huidige markt is het "prijs, plaats, conditie"

NIJMEGEN, 20081106 -- We willen allemaal graag dat ons huis snel en voor een goede prijs wordt verkocht. Dat is niet meer zo eenvoudig als tot voor kort. De kredietcrisis tast ook de huizenmarkt in Nijmegen aan en is tegenwoordig een kopersmarkt. Momenteel staan veel woningen te koop en is de concurrentie groter dan ooit waardoor verkopers beter hun best moeten doen om hun huis tegen een goede prijs te verkopen. Verkoopstyling wordt daarom steeds belangrijker voor de huisverkoper.

Volgens de Vereniging Eigen Huis (VEH) moeten verkopers beter hun best doen om hun huis tegen een goede prijs te verkopen. Doordat er minder huizen werden verkocht, groeide het aanbod met 7 procent naar 99.900 huizen. Bovendien staan de woningen langer te koop. Huizen die de afgelopen drie maanden werden verkocht, hadden gemiddeld 75 dagen in de verkoop gestaan.

De markt bepaalt de prijsklasse en aan de kredietcrisis kunnen de verkopers weinig doen. Zij hebben echter wel invloed op de presentatie van de woning en dat laat nog vaak veel te wensen over. Sommige huizenverkopers klaagden over de geringe belangstelling voor hun woning tijdens de landelijke open huizendag. Niet zo vreemd als je ziet hoe slecht de woningen op internet worden gepresenteerd. De meeste mensen kijken eerst naar de foto's voordat zij zich verder gaan verdiepen in de omschrijving van de woning. Potentiële huizenkopers haken na de slechte presentatie van de woning meteen af en de kans op een bezichtiging is definitief verkeken.

De manier hoe in het huis wordt gewoond en de wijze hoe het huis te koop wordt aangeboden zijn beslist twee verschillende aspecten. De woning is in de loop der jaren aangepast aan het persoonlijk gebruik en comfort. Als de eigenaar de woning wilt verkopen worden er andere eisen gesteld. Om zich zelf te beschermen zijn kopers bovendien op zoek naar reden om een huis niet te kopen! Een goed onderhouden huis wordt daarom steeds belangrijker voor kopers. Als de woning goed is onderhouden en niet is verwaarloosd, verkoopt deze beter. Een snelle verkoop is gunstig voor de verkoopprijs. Hoe langer een huis te koop staat, des te lager wordt de uiteindelijke opbrengst.

Om de woning goed te presenteren is een verkoopstyling van essentieel belang. Verkoopstyling is het professioneel voorbereiden van uw huis voor de verkoop en het zo aantrekkelijk mogelijk presenteren voor potentiële kopers. Dit kan variëren van rommel opruimen en depersonaliseren tot het toevoegen van kleur met verf of accessoires. Verkoopstyling is ook het opnieuw arrangeren van meubilair om de eigenschappen en de functie van de ruimte optimaal tot zijn recht te laten komen. Verkoopstyling is niet decoreren, interieurdesign of redesign. Verkoopstyling is een hulpmiddel ter ondersteuning van de onroerend goed sector, door het stimuleren van een snelle en winstgevende verkoop van een woning.

Door middel van een verkoopstyling wordt de woning aantrekkelijk gemaakt voor een grote doelgroep. Doordat de verkoper een emotionele band heeft met het huis is het moeilijk om veranderingen te herkennen en door te voeren. Styled4sale kan u helpen met een verkoopstyling. Styled4sale is een jong en creatief bureau wat volledig gespecialiseerd is in het professioneel verkoopklaar maken van huizen.

Styled4sale beoordeelt de gehele woning als een kritische potentiële koper. Interieur en exterieur worden systematisch beoordeeld. Bij de beoordeling van het interieur wordt o.a. gelet op het kleurgebruik, de indeling van de ruimte en het functioneren daarvan. Tevens wordt er de nodige aandacht gegeven aan de onderhoudsconditie van de woning. Wij zorgen ervoor dat de sterke punten van het huis voor een optimale presentatie worden benadrukt. Uitgangspunt is dat met een minimale investering een maximaal resultaat wordt behaald.

Meer informatie: www.styled4sale.nl





Ingezonden persbericht Styled4sale