Ingezonden persbericht
Persbericht
Elvia heet voortaan Mondial Assistance
Amsterdam, 6 november 2008 - Hulpverlener en reisverzekeraar Mondial Assistance gaat al haar
activiteiten in 28 landen onder één naam en één logo brengen. Nederland behoort tot de eerste
landen die deze `rebranding' doorvoert. Hierdoor ontstaat het eerste wereldwijde merk voor
reisverzekeringen en hulpverlening. Gevolg is dat het merk Elvia (reisverzekeringen) verdwijnt.
Vanaf zaterdag 15 november worden alle Elvia-activiteiten onder de naam Mondial Assistance voortgezet.
Elvia was sinds 1957 actief met reisverzekeringen voor zowel de particuliere als de zakelijke markt. Onder
meer in Nederland, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk genoot het merk bekendheid. Sinds 1999 behoort
het tot de Mondial Assistance Group (9.300 medewerkers). Van de diensten van deze groep maken
wereldwijd meer dan 250 miljoen mensen gebruik. Alleen al in Nederland gaat het om 3,5 miljoen medisch
verzekerden en wordt voor nog eens 1,9 miljoen voertuigen de hulpverlening verzorgd bij pech of een
ongeval.
Wereldspeler
Het besluit tot merkbundeling werd een jaar geleden genomen. De Mondial Assistance Group biedt
producten aan onder de naam Mondial Assistance, maar bedient zich ook van de merken Elvia, Assist,
Worldcare en Worldacces. Algemeen Directeur Willem Snijders: "Die veelheid aan merken deed geen recht
aan onze positie als wereldwijd marktleider op het gebied van reisverzekeringen en hulpverlening. Daardoor
kwamen onze kracht en reikwijdte onvoldoende uit de verf. Niet alleen bij consumenten en tussenpersonen,
maar ook bij de meer dan 400.000 toeleveranciers wereldwijd o.a. bergingsbedrijven, artsen en
luchtvaartmaatschappijen - die dagelijks bij de hulpverlening betrokken zijn."
Nieuw beeldmerk
Met de keus voor één merknaam werd ook besloten het beeldmerk aan te passen. Uiteindelijk werd gekozen
voor een variatie op het bestaande logo: een weergave van een mens met gespreide armen en met een
gestileerde wereldbol op de achtergrond. Het beeldmerk verbeeldt de organisatie die klaarstaat om waar ook
ter wereld te hulp te komen. Dit wordt daarnaast letterlijk verwoord met een aparte slogan op alle uitingen:
'How can we help?' Dit nieuwe bedrijfsmotto werkt op allerlei manieren door. Nieuwe
automatiseringssystemen en een virtuele assistente op de website helpen intermediairs hun werk
makkelijker te maken. Verder lopen er testen met nieuwe producten op het snijvlak van reis- en
hulpverzekering.
Wereldkundig
De naamsverandering wordt onder meer met een reclamecampagne op radio en internet, langs een aantal
snelwegen en op de achterzijde van ruim 200 vrachtauto's wereldkundig gemaakt. De ruim 3.000
tussenpersonen die het merk in Nederland vertegenwoordigen, hebben vorige week een mailing ontvangen
die de omschakeling toelicht. De operationele huisstijlwijziging startte in januari dit jaar. Nederland is het
eerste land binnen de Mondial Assistance-organisatie dat nu volledig 'over' is. De uitrol over de andere
landen vergt nog een tot twee jaar.
>
1/2
Over Mondial Assistance
De Mondial Assistance Group is wereldwijd marktleider in hulpverlening, reisverzekeringen en persoonlijke
diensten. Mondial Assistance opereert met ruim 9.300 medewerkers op vijf continenten, in 28 landen. 250
miljoen klanten profiteren van de diensten van de groep. Kijk voor meer informatie op www.mondial-
assistance.nl.
Ingezonden persbericht