06-11-2008
Marktaandeel zuinige huurauto's verdubbeld
Huurautos worden steeds zuiniger. Klanten kiezen vaker voor de
kleinste autos, het zogeheten a-segment van de automarkt.
Verhuurbedrijven spelen daar massaal op in, zo blijkt uit onderzoek
van BOVAG. Ook is het marktaandeel voor hybrideautos spectaculair
gestegen.
Het marktaandeel van het a-segment, zoals de Fiat Panda, Smart en de
Citroën C1 nam van 2005 tot en met medio 2008 toe met 111 procent, een
verdubbeling dus. De hybrideautos maakten in deze periode hun entree.
Vandaar de spectaculaire groei van zon 3.000 procent. Dat blijkt uit
een tweejaarlijks onderzoek van BOVAG Verhuurbedrijven naar de
ontwikkeling van de verhuurmarkt.
De vraag naar kleine en zuinige autos is groot, stelt voorzitter Leo
van Beukering van BOVAG Verhuurbedrijven. Veel van onze klanten vragen
om efficiënte mobiliteit. Ze kunnen meestal volstaan met een kleine
auto. In de gevallen dat zij wel laadruimte of extra luxe wensen, kan
het verhuurbedrijf daarin ook voorzien. Zulke mobiliteit op maat is
vaak ook voordeliger dan een eigen auto. Wie minder dan 8.000
kilometer per jaar rijdt, is met een huurauto voordeliger uit. Voor
dat geld rijdt de klant altijd in een moderne auto, die veel zuiniger,
schoner en veiliger is dan autos van andere generaties.
Steeds meer verhuurbedrijven leveren de huurauto desgewenst ook af bij
de voordeur. Er zijn 835 vestigingen van BOVAG Verhuurbedrijven
verspreid over het hele land. De personenauto is hun belangrijkste
product. Daarnaast biedt 90 procent van de bij BOVAG aangesloten
verhuurbedrijven ook bestelautos aan. Door 67 procent worden ook
personenbussen aangeboden. Voor een bakwagen kan men bij 41 procent
terecht. Dertien procent heeft ook trouwautos, limousines of oldtimers
in het assortiment.
Bron: Persbericht BOVAG
Datum: 06-11-2008
BOVAG