Ingezonden persbericht
P E R S B E R I C H T
Werkgevers en bonden bieden ondernemingen controlemiddel voor naleving
Verscherping toezicht naleving Callcenter-CAO
Leidschendam, 5 november 2008 De Werkgeversvereniging voor de facilitaire callcenters WGCC en de vakbonden FNV Bondgenoten en Qlix gaan scherp toezien op de naleving van de nieuwe CAO. Daarvoor wordt aan niet aangesloten werkgevers een quick scan aangeboden. Met deze quick scan kunnen callcenterbedrijven hun uitgangssituatie bepalen. Zo krijgen de ondernemers inzicht in de eventuele hiaten in de bedrijfsvoering ten opzichte van de CAO en overige relevante wet- en regelgeving.
Strafbaar
Volgens WGCC-secretaris Dian van Leeuwen bestaat de indruk dat, buiten de leden van de WGCC die ruim 70% van de markt omvatten, slechts weinig bedrijven zich aan de CAO houden. Dat is een economisch delict waarvoor wij hen graag willen behoeden, in het belang van zowel goede arbeidsvoorwaarden als eerlijke concurrentie aldus Van Leeuwen.
De CAO voor facilitaire callcenters voor de periode mei 2008 tot mei 2010 is met ingang van 29 september jongstleden algemeen verbindend verklaard. Vanaf deze datum gelden de bepalingen van deze CAO, afgesloten tussen FNV Bondgenoten, Qlix en de WGCC, ook voor alle facilitaire callcenters, die géén lid zijn van de WGCC.
Voor de quick scan wordt een geringe vergoeding gevraagd. Hij zal worden uitgevoerd door Conformiso Management Consultants. Zij zullen in de komende maanden regiogewijs contact opnemen met facilitaire callcenters.
WGCC
De Werkgeversvereniging Callcenters WGCC is een werkgeversvereniging, belangenbehartiger en kwaliteitskeur voor de facilitaire customer contact bedrijven in Nederland. Het WGCC Quality Membership staat voor excellente dienstverlening in customer management. Naar opdrachtgevers garanderen de bij de WGCC aangesloten bedrijven hun activiteiten te ondernemen in overeenstemming met de wet- en regelgeving.
===============
Nadere informatie voor de pers:
WGCC
Herman Nieuwenhuis
06 53 58 60 57