Koninklijke Begemann Groep N.V.
Persbericht
Aandeelhouders RBG akkoord met overname Ego Lifestyle
Op de Bijzondere vergadering van Aandeelhouders van de Koninklijke Begemann Groep N.V. van maandag 3 november 2008 jl. is met grote meerderheid van stemmen besloten het bestuur van RBG toestemming te geven voor de overname van 100% van de aandelen van Ego Lifestyle B.V., de fashion computer onderneming uit Den Bosch. RBG zal zich in de toekomst richten op de luxe mobility markt en rond Ego Lifestyle B.V. een nieuwe groep formeren die zich richt op het ontwikkelen, vormgeven en introduceren van exclusieve producten in deze markt.
Zoals reeds eerder aangekondigd zal RBG voor deze overname 55.000.000 betalen, deels in de vorm van 300.000 Nedfield N.V. aandelen op een eerder vastgestelde koers van 7,50 per aandeel. Het schuldig gebleven deel van de koopsom zal in de toekomst worden voldaan door de uitgifte van nieuwe aandelen RBG en 52.250.000 wordt omgezet in een achtergestelde verplicht converteerbare lening (een promissory note) met een looptijd van maximaal 24 maanden middels de uitgifte van 56.793.478 aandelen RBG. Aan de minderheidsaandeelhouders wordt in het kader van deze transactie de mogelijkheid geboden hun aandelen in het kapitaal van RBG in te wisselen voor euro 1,- per aandeel.
Ego Lifestyle B.V. heeft wereldwijde distributie in het luxe segment en hoopt binnenkort interessante distributie overeenkomsten af te sluiten in Azië. Op basis van deze ontwikkelingen voorziet RBG verdere overnames in de luxury mobility markt. Het grote voordeel voor Ego Lifestyle B.V. van de koppeling met RBG als beursgenoteerde onderneming is naamsbekendheid en het creëren van een mogelijkheid voor verdere overnames.
RBG is opgericht in 1874 en aan de beurs genoteerd sinds 1954. Deze overname zal leiden tot een aantal veranderingen bij RBG waarvan de naamsverandering een belangrijk onderdeel is.
Over Ego Lifestyle B.V.
Ego Lifestyle B.V., opgericht door een groep investeerders rond Huub van den Boogaard, is sinds eind 2004 actief in het ontwikkelen en het op de markt brengen van het exclusieve product Ego, een geavanceerde laptop voor het exclusieve luxe segment van de markt. Het recentelijk winnen van de Microsoft Fashion PC Award 2008 en het exclusieve licentie contract met Bentley Motors heeft Ego Lifestyle B.V. wereldwijd publicitair op de kaart gezet. De periode tot 1 oktober 2008, waarin door de aandeelhouders een bedrag van 10.000.000 is geïnvesteerd, kenmerkt zich hoofdzakelijk door het verder verbeteren van de exclusiviteit en luxe van het product, de vereenvoudiging van het gebruik en het openen van exclusieve verkooppunten (oa. Harrods, Selfridges, Saks Fifth Avenue, Printemps); momenteel zijn er 46 verkooppunten op een aantal continenten actief.
Noot voor de redactie/
Koninklijke Begemann Groep N.V.