Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Online innovaties om jongeren te interesseren in de marine

Koninklijke marine lanceert gepersonaliseerde mobiele website

Amsterdam, 4 november 2008 - De Koninklijke Marine lanceert vandaag een mobiele website die ingezet wordt om informatie te verstrekken aan bezoekers van Informatiedagen. Een jongere die zich via www.werkenbijdemarine.nl aanmeldt voor een Infodag, ontvangt voorafgaand aan de dag een gepersonaliseerde sms met een url die hem verwijst naar een mobiele website. Op de site vindt hij informatie over de locatie van de Infodag, het programma en de activiteiten die plaatsvinden. Ook is het mogelijk om een persoonlijke routebeschrijving op te vragen via een koppeling naar www.9292ov.nl en mobileroutenet.nl. Daarbij staan de plek en het tijdstip van aankomst voor de infodag al ingevuld. Na afloop van de dag ontvangt de bezoeker nogmaals een sms met een verwijzing naar de mobiele website. Er zijn dan filmpjes en foto's te zien over schepen of ander materiaal die getoond werden op de dag. Daarnaast wordt er ook naar de mening van de bezoeker gevraagd door middel van een kleine enquête.

De Koninklijke Marine wil met deze innovatie inspringen op de huidige generatie jongeren die altijd en overal online zijn. Ook wil ze met de mobiele site jongeren voorafgaand en na afloop van open dagen prikkelen met nuttige en interessante informatie over werken bij de marine. Op is de mobiele site te zien, die ontworpen is door BiggerWorks. Tijdens een aantal Infodagen in november kunnen de bezoekers aan boord van een schip ook filmpjes ontvangen via bluetooth. Deze filmpjes tonen aanvullende informatie over materieel van de marine dat die dag te zien is.

(Einde bericht)