SMIC krijgt erkenning van grafische industrie

03/11/2008 14:09

Jonge Helden B.V.

30 Maanden na de introductie is SMIC ook volwassen geworden in de ogen van de Grafische Industrie. De bedenkers van SMIC, Mark ter Hoeven en Leo van Snippenburg, mochten daarom afgelopen vrijdag de "Van Speijk Innovatie Prijs 2008 voor de Grafimedia Industrie" in ontvangst nemen. SMIC biedt verenigingen de gereedschappen om eenvoudig, efficiënt en goedkoop hun verenigingsblad te publiceren en te drukken.

Van Speijk Prijs

De "Van Speijk Prijs voor de Grafimedia Industrie" werd uitgereikt door juryvoorzitter mr. Jan Hein Koningsveld tijdens het Grafimedia Netwerk Evenement vrijdagavond 31 oktober in het NBC te Nieuwegein. De Van Speijk-prijs is een prijs voor innovatie. "Jonge Helden is een prachtig voorbeeld van sociale innovatie op twee verschillende manieren. Door slim te werken, productieketens anders in te richten en de klant nadrukkelijk daarin te betrekken weten zij een markt te veroveren. Aangezien die markt wordt gevormd door verenigingen, geven zij dit sociaal belangrijke segment van onze samenleving nieuwe mogelijkheden om met leden te communiceren. Ook dat is een vorm van sociale innovatie." aldus de jury. Volgens de jury overtuigt het idee om verenigingen beter met hun leden te laten communiceren verder in zijn eenvoud. Daarmee scoort Jonge Helden hoog op de maatlat van originaliteit, uitvoering van processen - in de waardeketen - en recessiebestendigheid.

250.000 pagina's

Sinds de introductie van SMIC in 2006 hebben meer dan 700 verenigingen en andere "samenscholinggroeperingen" in Nederland gekozen voor SMIC. Per week produceert SMIC vanuit Giesbeek (bij Arnhem) zo'n 250.000 pagina's met nuttige en belangrijke informatie voor de leden van deze verenigingen. Onlangs werd een tweede digitale pers geïnstalleerd. Ook in het buitenland is SMIC inmiddels actief.





http://www.smic.nl