HOGE TOEKOMSTVERWACHTINGEN ONLINE CARRIÈREBEURZEN
CLICKBEURS.NL START VIERDE EDITIE
Amsterdam, 3 november 2008 - Clickbeurs.nl gaat live van 31 oktober tot en met 15 november 2008 en biedt studenten en starters op de arbeidsmarkt de mogelijkheid om direct online in contact te komen met potentiële werkgevers. Dit jaar vindt de online carrièrebeurs voor het eerst twee keer plaats, wegens groot succes van de beurs in het voorjaar. Naast virtuele beursstands biedt clickbeurs.nl bedrijfsvideo's en chat-mogelijkheden. Uniek zijn nu de sollicitatiezuster en loopbaancoach.
Het werven van personeel via internet wordt steeds belangrijker voor werkgevers, ook in deze woelige tijden. Maar liefst 77 % van de recruiters denkt dat online personeelswerving de komende jaren steeds dominanter wordt, blijkt uit onderzoek van totaljobs.nl. Online communities, chatten, bedrijfsvideo's en online solliciteren zijn tegenwoordig steeds meer onderdeel van het recruitment proces. De helft van de recruiters denkt zelfs dat in 2012 het eerste gesprek met een kandidaat online plaats zal vinden.
De verwachtingen
De verwachtingen van een online carrièrebeurs liggen erg hoog bij recruiters. Maar liefst 81% verwacht dat een online carrièrebeurs minimaal evenveel of meer oplevert dan een traditionele carrièrebeurs, zo blijkt uit het onderzoek. Waarom is deze verwachting zo hoog? "Het is een gevolg van de vele mogelijkheden die internet biedt. Internet is effectief en interactief. Op clickbeurs.nl kunnen werkzoekenden direct solliciteren als ze een interessante vacature zien, dit in tegenstelling tot een normale beurs. Ook zijn steeds meer mensen gewend aan het idee om contact met elkaar te zoeken via internet", aldus Michiel Karssen, directeur van totaljobs.nl.
Bedrijven gaan dan ook meer op zoek naar manieren om zich online te presenteren aan werkzoekenden. Juist hierin kan een online carrièrebeurs een toegevoegde waarde hebben, dit blijkt uit het onderzoek. Een meerderheid van de recruiters (52%) denkt dat online carrièrebeurzen in de toekomst een belangrijke rol zullen vervullen voor de promotie van het werkgeversmerk.
Het concept
Stork Industry Services heeft al ervaring opgedaan met dit concept, zij staan dit jaar voor de tweede maal met een stand op clickbeurs.nl. Ze hebben hier vooral voor gekozen vanwege de laagdrempeligheid en het interactieve karakter van het medium. "Uiteindelijk gaat het zoeken naar een baan steeds meer via internet. Mensen houden van kijken zonder bekeken te worden", vertelt Jurrens Broekhuijsen, Recruitment Manager bij Stork. "De meesten gaan tijdens werktijd op zoek naar een andere baan. Clickbeurs.nl biedt mensen deze kans door 24 uur per dag bereikbaar te zijn. Je hoeft er dus niet per sé een hele dag voor vrij te nemen."
Clickbeurs.nl
De beurs is deze keer nog gebruiksvriendelijker, innovatiever en effectiever. Er al zijn tientallen stands van toonaangevende bedrijven, zoals: KPN, T-Mobile, ING, Ballast Nedam, Toyota en Sogeti. De sollicitatiezuster en loopbaancoach van
Partners
Totaljobs.nl organiseert clickbeurs.nl deze editie in samenwerking met
Over totaljobs.nl
Noot voor de redactie,
Ingezonden persbericht