Ingezonden persbericht
Persbericht
Maarssen, 3 november 2008
Dion Fokkema en Sharif Khalladi winnen Interpolis Brain Battle
Tijdens het Zibb Business Challenge event, dat afgelopen vrijdag bij Interpolis in Tilburg plaatsvond, werden Dion Fokkema van Foodz.nl en Sharif Khalladi van Winkel Naar Webwinkel uitgeroepen tot de winnaars van de tweede Brain Battle. Met hun concept voor New Business voor Interpolis konden ze de 'Dragons Den'-jury overtuigen. Alle teams gaan nu door naar de derde ronde: de Zibb Brain Battle.
Winnend team Interpolis Brain Battle
In Tilburg kwamen de vier teams bijeen om hun 'New Business' concepten voor de jury te verdedigen in een 'Dragon's Den'-achtige setting. Interpolis stelde de teams voor de uitdaging om een nieuwe dienst voor de verzekeraar te ontwikkelen, buiten het bekende uitbetalen van schades.
Jurylid Ger Haan, manager business development bij Interpolis, was zeer te spreken over de resultaten: 'Dion Fokkema en Sharif Khalladi zijn uitgeroepen tot winnaars van de Interpolis Brain Battle. Dion en Sharif hebben duidelijk hun creatieve vermogen aangesproken. Interpolis heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Dat heeft dit team goed overgenomen in hun uitvoering'. Totaal ontvingen zij 40 punten. 18 van de Dragons Den jury en 22 punten van de internetstemmers. Alle uitgewerkte cases van de Interpolis Brain Battle staan op www.zibb.nl/businesschallenge.
Ook deze keer lieten de websitebezoekers hun stem weer massaal gelden. Justus Verkerk en Alon Ben Joseph kregen de meeste punten van de vakjury. Maar 45 % van de websitebezoekers stemde op Dion Fokkema en Sharif Khalladi, waardoor zij, samen met de punten van de vakjury, uiteindelijk de meeste punten behaalden voor deze Brain Battle en werden uitgeroepen tot het winnende team van de Interpolis Brain Battle.
Door hun overwinning staan zij in de tussenstand, na twee Brain Battles, bovenaan:
1. Dion Fokkema en Sharif Khalladi: 68 punten;
2. Marijke Klein en Ralf van Kempen: 61 punten;
3. Justus Verkerk en Alon Ben Joseph: 47 punten;
4. Ines van den Born en Jennifer Ebecilio: 24 punten.
Derde ronde: Zibb Brain Battle
De komende twee weken werken de teams aan de Zibb Brain Battle. Na deze Battle vallen aan de hand van de laagste scores, twee teams af. In deze Battle moeten de ondernemers elkaars zakelijke uitdaging oplossen. Het is de bedoeling dat de teams gebruik maken van de handvatten die zibb.nl ondernemers dagelijks biedt om hun zaken beter te regelen. Arjan Kors, hoofdredacteur zibb.nl over de Zibb Brain Battle 'Zibb.nl is een rijke bron van informatie en biedt veel tools voor de Nederlandse ondernemer. Deze informatie en tools helpen de teams op weg tijdens deze Zibb Brain Battle'.
Vanaf dinsdag 11 tot en met donderdag 13 november kunnen website bezoekers stemmen op hun favoriete team via zibb.nl/businesschallenge. Deze stemmen dragen voor de helft bij aan het eindoordeel van de Zibb Brain Battle. De andere helft wordt bepaald door de deskundige jury.
Zibb Business Challenge
De Zibb Business Challenge is een wedstrijd, waarbij acht ondernemers strijden om de felbegeerde titel Winnaar Zibb Business Challenge, en de hoofdprijs: een jaar lang rijden in de Mitsubishi Outlander plus het Business Booster pakket ter waarde van ¤ 55.0000, waarmee ondernemers hun naamsbekendheid een enorme impuls kunnen geven.
Noot voor de redactie (