Erasmus Universiteit Rotterdam

Pieter Kuijt nieuwe directeur Stafafdeling Marketing & Communicatie

Pieter Kuijt is per 1 november 2008 benoemd tot directeur Stafafdeling Marketing & Communicatie van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Kuijt (1965, drs.) komt van PCM Uitgevers, waar hij het afgelopen jaar verantwoordelijk was voor de uitgave van de weekkranten Kidsweek en Kidsweek Junior. Hij volgt interim-directeur Paul van Sprang op, die vanaf oktober 2007 de afdeling van de EUR leidde.

Pieter Kuijt komt binnen op het moment dat de strategische agenda voor 2013 vorm krijgt. De Stafafdeling Marketing & Communicatie speelt in dat proces een belangrijke rol in de verdere uitbouw van de identiteit en positionering van het merk Erasmus Universiteit. "De Erasmus Universiteit heeft een duidelijke ambitie geformuleerd om in de Champignons league van universiteiten te gaan spelen. Ik vind het een prachtige kans om met de afdeling en het College van Bestuur, en in nauwe samenwerking met de faculteiten, RSM en het Erasmus MC, die ambitie waar te gaan maken", aldus Pieter Kuijt.

Pieter Kuijt was bij PCM als uitgever bij Kidsweek onder meer verantwoordelijk voor de oplage- en advertentiegroei, het positioneren en uitbouwen nieuwe producten, fondsenwerving en de aansturing van het managementteam. Daarvoor was hij enkele jaren Hoofd In- en Externe Communicatie bij PCM Uitgevers. Hij werkte eerder bij reclamebureau Red Cell Not Just Film en de Schiphol Group. Kuijt studeerde Geschiedenis en startte zijn loopbaan als onderzoeker aan Nederlands Instituut voor Militaire Historie en docent Internationale Staatkunde aan de Koninklijke Militaire Academie. Hij is getrouwd en heeft twee kinderen.