Pieter Kuijt nieuwe directeur Stafafdeling Marketing & Communicatie
Pieter Kuijt is per 1 november 2008 benoemd tot directeur Stafafdeling
Marketing & Communicatie van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Kuijt
(1965, drs.) komt van PCM Uitgevers, waar hij het afgelopen jaar
verantwoordelijk was voor de uitgave van de weekkranten Kidsweek en
Kidsweek Junior. Hij volgt interim-directeur Paul van Sprang op, die
vanaf oktober 2007 de afdeling van de EUR leidde.
Pieter Kuijt komt binnen op het moment dat de strategische agenda voor
2013 vorm krijgt. De Stafafdeling Marketing & Communicatie speelt in
dat proces een belangrijke rol in de verdere uitbouw van de identiteit
en positionering van het merk Erasmus Universiteit. "De Erasmus
Universiteit heeft een duidelijke ambitie geformuleerd om in de
Champignons league van universiteiten te gaan spelen. Ik vind het een
prachtige kans om met de afdeling en het College van Bestuur, en in
nauwe samenwerking met de faculteiten, RSM en het Erasmus MC, die
ambitie waar te gaan maken", aldus Pieter Kuijt.
Pieter Kuijt was bij PCM als uitgever bij Kidsweek onder meer
verantwoordelijk voor de oplage- en advertentiegroei, het positioneren
en uitbouwen nieuwe producten, fondsenwerving en de aansturing van het
managementteam. Daarvoor was hij enkele jaren Hoofd In- en Externe
Communicatie bij PCM Uitgevers. Hij werkte eerder bij reclamebureau
Red Cell Not Just Film en de Schiphol Group. Kuijt studeerde
Geschiedenis en startte zijn loopbaan als onderzoeker aan Nederlands
Instituut voor Militaire Historie en docent Internationale Staatkunde
aan de Koninklijke Militaire Academie. Hij is getrouwd en heeft twee
kinderen.
Erasmus Universiteit Rotterdam