Lancering: Charelle... Uw Digitale Google Adwords expert
EINDHOVEN, 20081030 -- Nieuw in Nederland: vanaf 1 november bespaart iedere Google Adwords gebruiker geld met behulp van het kennissysteem: Charelle. Het unieke kennissysteem van Charelle zal na de lancering op 1 november in Nederland ook geïntroduceerd worden in de rest van de wereld. Deze wereldwijde lancering van Charelle zal in het begin van 2009 plaats vinden.
Google is zonder twijfel de populairste en meest geraadpleegde zoekmachine op het Internet. Dagelijks raadplegen alleen al in Nederland miljoenen mensen deze zoekmachine, op zoek naar informatie, maar ook naar bedrijven, producten of diensten.
In 2007 verkocht Google voor meer dan 16 miljoen dollar aan Adwords advertenties. Deze klanten realiseren veelal niet dat ze te veel betalen als ze hun Adwords campagnes niet optimaliseren. Degene die wel hun campagnes (wekelijks) optimaliseren weten dat hier veel tijd in gaat zitten.
De digitale Adwords expert Charelle lost dit probleem op. Charelle is een kennissysteem dat op basis van historische gegevens adviseert om zoekwoorden goedkoper of duurder te maken zodat de klant veel meer bezoekers (kliks) krijgt voor minder geld. Tevens adviseert Charelle wekelijks om een aantal andere elementen (zoals advertenties) te veranderen, om goedkoper uit te zijn.
De kosten voor Google Adwords
De positie van de advertenties worden per zoekwoord en per opbod verkocht. U betaalt alleen als iemand daadwerkelijk op de advertentie klikt en doorgeschakeld wordt naar uw website.
De tarieven beginnen bij 0,01 euro per klik, maar kunnen oplopen tot enkele euro's per klik als uw organisatie zich in een marktsegment bevindt dat veel gebruik maakt van deze wijze van adverteren.
Google Adwords bepaalt de kosten niet alleen op wat iemand bereid is te betalen (hoogste bod), maar houdt met veel meer factoren rekening, zoals hoe vaak op advertenties geklikt wordt, hoe de kwaliteit is van de website (hoe relevant de site is voor het betreffende zoekwoord) en hoe goed de hele account is opgezet en onderhouden.
Het uitbesteden van Google Adwords
Het opzetten van een goede campagne is een activiteit waarin u veel tijd zult moeten steken en die doorlopend onderhoud behoeft.
Daarom besteden steeds meer bedrijven dit uit (vaak voor veel geld). Met behulp van Charelle is uitbesteden niet meer nodig.
*
Wat maakt Charelle anders?
Charelle is een nieuw ontwikkeld kennissysteem, dat is gecreëerd en ontworpen in Nederland door het Internet Marketing Bureau Stershop BV (tevens eigenaar van www.adwordsexperts.nl ). Dit systeem is volledig geautomatiseerd en zorgt voor een grote besparing in tijd en kosten. In tegenstelling tot het handmatig aanpassen van campagnes wat op het moment gebeurt.
Voor slechts 24,95 euro stuurt Charelle wekelijks en maandelijks een rapportage met daarin duidelijke en overzichtelijke adviezen die u zelf kunt toepassen of door een iets hoger maandbedrag door Charelle zelf kunt laten uitvoeren. Hierin zitten bestanden met nieuwe prijzen die te uploaden zijn in Google Adwords. Charelle levert bovendien rapporten en grafieken die Google u niet laat zien!
Werkwijze en kosten
Meer informatie zoals brochures en PowerPoint presentaties:
www.charelle.nl