Shoppen bij de webboulevard Koop Centraal


Uniek online concept voor webwinkels gelanceerd

GRONINGEN, 20081029 -- Vanaf 1 november 2008 start Koop Centraal (koopcentraal.nl) met een webboulevard waar diverse webwinkels bij zijn aangesloten die gezamenlijk de Nederlandse markt gaan betreden. Koop Centraal is een unieke samenwerking tussen Syntens, LiveWIRE, BekenT Internet Marketing en diverse ondernemers en belooft dé webboulevard van Nederland te worden. Iedereen is vanaf 1 november 2008 van harte welkom op de website van Koop Centraal.

Koop Centraal
Koop Centraal is een samenwerking tussen 12 webwinkels. De webwinkels die zijn aangesloten bij Koop Centraal bundelen hun krachten en betreden gezamenlijk de Nederlandse markt. Samen zullen de webwinkels in staat zijn om een grotere doelgroep te bereiken en meer omzet te draaien. De ondernemers van de webwinkels zijn allemaal heel verschillend. De een heeft zowel een fysieke vestiging als een webwinkel, de ander heeft alleen een webwinkel en de ondernemers handelen allemaal in heel diverse branches. Dit varieert van webwinkels op het gebied van interieur, tot exclusieve vilten kleden, tot geurige kruidenthee en van alles daar tussen in. Wat alle ondernemers gemeen hebben is dat ze op zoek zijn naar een extra afzetkanaal om zo meer omzet te halen en alle ondernemers zien kansen in het online ondernemen. Bij alle webwinkels staat het logo van Koop Centraal op de website, zodat er via de website van Koop Centraal makkelijk van winkel tot winkel kan worden gegaan.

Samenwerking
De samenwerking van de webwinkels onder Koop Centraal is uniek in Nederland. Tot dusver zijn er geen andere platforms bekend waar webwinkels zich bij aan kunnen sluiten om samen de markt te betreden. Alle webwinkels vormen samen een vereniging en opereren onder de naam Koop Centraal. De ondernemers spelen met de webwinkels in op de veranderingen die er plaatsvinden in onze samenleving. Steeds meer activiteiten verplaatsen zich naar het internet. De concurrentie komt hierdoor niet alleen maar meer van de buurman, maar kan overal vandaan komen. Het is zaak om hier (samen) tegen opgewassen te zijn.

Uniek concept
Het idee voor een gezamenlijk platform komt van circa 15 ondernemers uit Noord-Nederland en werd ondersteund door Syntens (www.syntens.nl) en LiveWIRE (www.livewire.nl). Zowel Syntens en LiveWire zijn er op gericht om ondernemers bij te staan en van advies te voorzien op het gebied van innovatie. BekenT Internet Marketing (www.bekent.nl) heeft het ontwerp en de realisatie van de websites voor haar rekening genomen. Samen kwamen alle partijen tot de conclusie dat veel ondernemers zich graag meer willen gaan richten op de online verkoop, maar dat dit vaak niet goed van de grond komt. Directeur Schelte Meinsma van BekenT bevestigt dit: `Ik merk dat ondernemers steeds meer geloven in de kracht van internet en de kracht van webwinkels. Deze unieke samenwerking biedt de ondernemers veel kansen, het is nu mogelijk om een (extra) afzetkanaal te creëren met de online verkoop en de ondernemers uit Noord-Nederland kunnen zich nu gaan richten op de gehele Nederlandse markt.' Ondernemer Matthea van Staden (www.viltenleer.nl): "Het was een boeiend proces om met zo veel verschillende soorten ondernemers één concept te ontwikkelen. Uiteindelijk zijn we allemaal erg tevreden met de resultaten. We verwachten dat het publiek met plezier bij KoopCentraal komt winkelen, we zien dan ook uit naar de lancering van Koop Centraal en de bijbehorende webwinkels."

Toekomst
Koop Centraal belooft dé Webboulevard van Nederland te worden. Om dat te kunnen realiseren zijn de websites zoveel mogelijk geoptimaliseerd. Dit houdt in dat er op alle mogelijke manieren wordt gewerkt aan een hoge score bij de zoekmachines. Een hoge positie bij de zoekresultaten van de zoekmachines levert automatisch meer bezoekers op. In de toekomst zal het ook voor andere ondernemers mogelijk zijn om zich aan te sluiten bij dit unieke concept van Koop Centraal.





Ingezonden persbericht