Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Oktober 2008

Commercie en goed doel al vijf jaar met succes samen Duizenden mensen schoon drinkwater dankzij Well Water & Simavi

Commercie en 'goed doen' gaan samen, zo bewijst het maatschappelijk verantwoorde watermerk Well Water. Sinds haar oprichting in 2003 doneert het merk 25 procent van de opbrengst van ieder verkocht flesje water aan waterprojecten van Simavi. Door haar donaties draagt Well Water al vijf jaar structureel bij aan een gezonde toekomst voor tienduizenden mensen in Afrika en Azië.

Well Water is in 2003 opgericht door Bas Westdijk en Michel Rijkaart. Samen bouwden zij het bedrijf de afgelopen vijf jaar op tot een speler van formaat. Enkele miljoenen flessen Well Water gingen in 2008 naar klanten als Albert Heijn, Achmea, de Tweede Kamer, Google, KLM en enkele ministeries. Deze noemenswaardige klantenkring en een omzetverdubbeling van vijf jaar op rij bevestigen het succes van de onderneming.

"Ieder jaar wordt de donatie van Well Water aan onze projecten groter", vertelt Rolien Sasse, directeur van Simavi. "Niet alleen betekent dit dat we steeds meer mensen kunnen helpen. Het betekent ook dat het idee van Well Water 'feeling good by drinking Well' steeds dieper geworteld raakt in de samenleving!"

Oprichter Bas Westdijk vindt het ondernemerschap in combinatie met maatschappelijk verantwoord bezig zijn 'prikkelend' en spreekt van 'commercidealisme': "Wij willen Well Water tot een mooi, commercieel en winstgevend bedrijf laten uitgroeien. Daarnaast geeft het een goed gevoel om mee te werken aan een betere wereld. Maatschappelijk verantwoord ondernemen blijft onze kernactiviteit." Met haar concept 'Water voor Water' speelt Well Water in op de toenemende wens van afnemers om meer biologisch en verantwoorde producten af te nemen. "Een even eenvoudig als prachtig concept", vindt Sasse. "Je helpt andere mensen aan water met het water dat je zelf drinkt."

De komende jaren zal het bedrijf zich richten op het buitenland. En binnen Nederland legt Well Water de focus op het midden- en kleinbedrijf (MKB). "Hier is nog veel winst te halen", vertelt Michel Rijkaart. "Grote ondernemingen zijn druk bezig met maatschappelijk verantwoord ondernemen, maar het MKB moet deze slag nog maken." Alle activiteiten van de twee ondernemers zijn erop gericht Well Water als onderneming te laten groeien, met één gemeenschappelijke visie: "Als ons bedrijf groeit, groeit de bijdrage aan Simavi namelijk ook!"

Persinformatie Well Water
Well Water is zacht en natuurlijk bronwater uit Wales en verkrijgbaar met én zonder koolzuur in mooie glazen flessen van 75 cl en 33 cl en PET flesjes van 0,5 l. (met en zonder sportdop). Door de donaties van Well Water werden de afgelopen vijf jaar al 75.000 mensen in Afrika en Azië voorzien van schoon drinkwater. Voor meer informatie over Well Water bezoekt u de website www.wellwater.nl.

Bent u geïnteresseerd in het afnemen van een interview, hoge resolutie beeld of meer informatie over Well Water neemt u dan contact op met MissPublicity het PR bureau van Well Water. Contactpersoon Esther van der Leer is te bereiken via esther@misspublicity.nl of 010 214 05 93. Buiten kantooruren en in het weekend belt u met 06 542 00 966.

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht