Inschrijving Grand Prix Webcommunicatie 2009 geopend
Prijs voor beste strategische inzet web in communicatiebeleid
DEN HAAG, 20081031 -- Op 1 april 2009 reikt Logeion, vereniging voor communicatie voor de eerste keer de Grand Prix Webcommunicatie uit. De Grand Prix Webcommunicatie is een jaarlijkse competitie voor websites die aantoonbaar bijdragen aan de communicatiestrategie van een organisatie. Er zijn 4 categorieën: Non-profit, Overheid, Commerciële organisaties en Campagne- of actiesites. De inschrijving opende op 28 oktober 2008.
Waarom organiseert Logeion de GP Webcommunicatie?
Logeion constateert dat internet steevast wordt genoemd als `belangrijk kanaal', maar dat veel vakgenoten nog niet altijd goed weten wat ze er mee kunnen. Toch zijn er voldoende inspirerende voorbeelden. Deze voorbeelden wil de vereniging van communicatieprofessionals op een bijzondere manier over het voetlicht brengen.
Wat is het verschil met andere webawards?
* Als enige prijs wordt de Grand Prix Webcommunicatie toegekend op basis van de strategische toegevoegde waarde van webcommunicatie.
* De GPW wordt georganiseerd door dé vereniging van communicatieprofessionals, waardoor de inzenders ervan verzekerd mogen zijn dat hun inzendingen op getoetste, gedegen en vakinhoudelijke criteria worden beoordeeld.
* De juryleden zijn zeer vakkundig en hebben hun sporen in de wereld van de webcommunicatie ruimschoots verdiend.
* De GPW wil bijdragen aan het vergroten van de vakkennis op het gebied van webcommunicatie. Bijvoorbeeld door een belangwekkende keynote speaker uit te nodigen: Gerry McGovern (www.gerrymcgovern.com). En door uitgebreide inhoudelijke aandacht voor de genomineerden op deze site.
* Elke inzender krijgt gedegen, onderbouwde feedback op zijn inzending. Dat geldt dus niet alleen voor de uiteindelijke genomineerden. Meedoen levert dan ook altijd iets op.
Waarop worden inzendingen beoordeeld?
Een vakkundige jury beoordeelt de websites op verschillende criteria, waarbij de plaats die de website inneemt in de totale communicatiestrategie centraal staat.
Doelstellingen, webcommunicatiestrategie, content, vormgeving, gebruiksvriendelijkheid en onderscheidend vermogen worden bekeken. Deze aspecten moeten meetbaar bijdragen aan de communicatiestrategie of zelfs aan de ondernemings- en beleidsdoelen van de inzendende organisatie of onderneming. De Grand Prix Webcommunicatie stelt daarom duidelijke eisen aan de meetbaarheid van resultaten.
Wie beoordeelt de inzendingen?
De jury van de Grand Prix Webcommunicatie 2009:
* Juryvoorzitter Frits Huffnagel is wethouder in Den Haag. Frits heeft naast zijn politieke loopbaan zijn sporen in de communicatie ruimschoots verdiend.
* Youssef Eddini is director corporate communications bij Strukton NV en bestuurslid van Logeion, vereniging voor communicatie.
* Han Gerrits is directeur van Innovation Factory en hoogleraar E-business & IT-industry aan de Vrije Universiteit Amsterdam.
* Floris Ketel is Creative Director bij internetbureau Mirabeau.
* Indira Reynaert werkt als practicumdocente aan de School of Media (Universiteit Utrecht) en is vanuit haar onderneming eXistenZ Media sparringpartner bij de ontwikkeling van crossmediale concepten.
* Frank Janssen volgt actief digitale trends op Frankwatching.
Inzenden vanaf 28 oktober 2008
Vanaf 28 oktober 2008 is de inzending geopend. Je kunt je aanmelden via www.grandprixwebcommunicatie.nl. Ook lees je hier meer over de Grand Prix Webcommunicatie, de organisatie en het programma tijdens de uitreiking op 1 april 2009.
Ingezonden persbericht