Ingezonden persbericht
Onderzoek Amadeus toont behoefte aan betere balans tussen kwaliteit van service en kostenbesparingen
Meerderheid van CFO's (Chief Financial Officers) zijn ontevreden over reiskostenmanagement in hun bedrijf
Financiële executives kijken naar kostenbesparingen zoals nieuwe reistechnologieën, productiviteit van werknemers en service verbetering
Hoofddorp - Amadeus, wereldwijd marktleider voor technologiesystemen voor de reis- en toeristenindustrie, heeft in samenwerking met CFO Europe Research Services het rapport 'Cost Control and Beyond' gepubliceerd. Hieruit blijkt dat minder dan 40% van de CFO's tevreden is met het niveau van kostenbesparingen die hun corporate reisprogramma's opleveren.
De studie, die uitgevoerd is in Europa, de VS en Azië en in diverse sectoren van het bedrijfsleven, onderzocht het perspectief van CFO's op hun corporate reismanagement, hetgeen niet eerder zo uitgebreid onderzocht is.
Bevindingen uit het onderzoek zijn bijzonder toepasselijk in de huidige economische ontwikkelingen en onzekerheden waarin bedrijven op zoek zijn naar kostenbesparingen zonder in te boeten op hun standaards:
. Bijna tweederde van de CFO's gelooft dat online boekingsmogelijkheden kunnen leiden tot kostenbesparingen.
. CFO's verwachten van travel managers dat de productiviteit van de medewerkers de hoogste prioriteit is, waardoor de tijd die gespendeerd wordt voorafgaand aan en tijdens het reizen tot het minimum beperkt wordt.
. Bovendien wordt er, zo vindt 71% van de CFO's, te weinig binnen hun bedrijf gedaan aan de integratie van reistechnologie en kosten management programma's. Ook moet er meer aandacht besteedt worden aan het verbeteren van de relatie met de aanbieders. Zo kan een duidelijk en simpel overzicht van de reisactiviteiten van het volledige bedrijf gebruikt worden om kostenbesparingen te bereiken bij verschillende aanbieders.
Frank Palapies, Head of Global Commercial Operations Amadeus over de resultaten van de studie: "Uit het rapport wordt duidelijk dat er winst te behalen valt uit een verbeterde samenwerking tussen de reis- en financiële afdelingen van bedrijven, en dat technologische ondersteuning hierbij een rol speelt. Er blijkt nog steeds een verschil te bestaan tussen de wens tot kostenbesparing en het handhaven van service en reiskwaliteit. De technologie kan de tools aanreiken voor een toegenomen transparantie, efficiëntie en controle op reisprogramma's van bedrijven en kan daardoor leiden tot kostenbesparingen."
Het volledige onderzoek kan gedownload worden via de website: http://www.benelux.amadeus.com/CFO
Opmerkingen voor de redactie
Over Amadeus
Amadeus is voor aanbieders, verkopers en afnemers van reizen de favoriete technologiepartner in de branche. Amadeus levert distributie-, IT- en verkoopoplossingen waarmee de klant kan inspelen op, groeien binnen en succes hebben in de snel veranderende reisindustrie. Tot de groepen klanten behoren aanbieders van reizen (luchtvaartmaatschappijen, hotels, autoverhuurbedrijven, spoorwegmaatschappijen, veerbootbedrijven, cruiselijnen, verzekeringsmaatschappijen en touroperators), verkopers van reizen (reisbureaus) en afnemers van reizen (bedrijven en reizigers). De oplossingen zijn ingedeeld in vier categorieën: Distribution & Content, Sales & e-Commerce, Business Management en Services & Consulting.
De belangrijkste bedrijfslocaties van Amadeus bevinden zich in Madrid (hoofdkantoor en marketing), Nice (ontwikkeling) en Erding (operationele taken - centrum voor gegevensverwerking). Daarnaast heeft Amadeus regionale kantoren in Miami, Buenos Aires en Bangkok. Op klantniveau is Amadeus actief in 76 landen en op meer dan 217 markten. Amadeus heeft wereldwijd, 8500 werknemers met 95 verschillende nationaliteiten in dienst.
Contactgegevens:
Amadeus Benelux Improve Communication Network
Luc Pannecoeck Ocky Wiemeyer
Tel: +32 2 257 99 11 / +31 23 554 1430 Tel: +31 20 7155330
Fax: +32 2 460 03 84 / +31 23 562 4272 Fax: +31 20 7155339
E-mail: infobe@benelux.amadeus.com/ E-mail: ocky@improve-network.com
infonl@benelux.amadeus.com
---- --