Hotelactie van Kruidvat en Fletcher overweldigend succes

28/10/2008 15:14

Fletcher Hotel Group

De hotelactie waarbij een consument voor een stuntprijs kan overnachten in een van de 30 Fletcher hotels is zo'n groot succes dat al vrij snel uit het hele land de berichten kwamen dat de eerste 100.000 vouchers verkocht waren. Veel mensen grepen mis en waren teleurgesteld. Ook hadden veel Kruidvat filialen al op de winkelruiten "uitverkocht" over de actieposters geplakt. Vanaf a.s. vrijdag 31 oktober zal de tweede tranche van 100.000 vouchers in de Kruidvat filialen liggen. Dit zijn dus ook de laatste vouchers. In totaal zijn dus 100.000 hotelkamers beschikbaar.

Fletcher websites en callcenters overbelast

Vanaf vanochtend draaien twee callcenters van Fletcher roodgloeiend en is de website van Fletcher geheel overbelast. Momenteel wordt met man en macht gewerkt om deze overbelasting op te lossen en de enorme stroom consumenten te woord te staan. Door ingrepen is in de loop van de middag de Fletcher website weer toegankelijk, echter online boeken gaat nog even niet. Maar de reserveringen worden middels een aanvraagmail afgehandeld totdat online boeken, wat naar verwachting binnen korte tijd weer zal lukken, weer mogelijk is.

Beschikbaarheid in de hotels

Fletcher adviseert de consumenten niet massaal tegelijk en direct te gaan reserveren, dat is ook niet nodig omdat de actie een half jaar loopt en er voldoende beschikbare kamers zijn. De consument heeft dus voldoende tijd om op het gemak te reserveren. Indien noodzakelijk wordt de inwisselbaarheid van de vouchers gewoon verlengd waardoor het aantal beschikbare kamers toeneemt. Fletcher Hotel Group zal daar niet moeilijk over doen aangezien het uitgangspunt tevreden gasten zijn.

Naamsbekendheid door actie

Gisteren was de meest ge-googelde naam "Fletcher" op internet en inmiddels worden op marktplaats verschillende vouchers al voor de dubbele prijs te koop aangeboden. Ondanks de perikelen door de stormloop spreekt de directie van een ongekend succes. Andere hotelketens willen ook een soort gelijke actie zo blijkt uit de markt en dat is altijd een goed teken. Ook KHN spreekt van een goede impuls voor de hotelbranche.





http://www.fletcher.nl/images/Mallejan.jpg