Ingezonden persbericht
Sony Ericsson FanWalkers ondernemen een reis vol mijlpalen naar de MTV Europe Music Awards '08
Badhoevedorp, 30 oktober 2008. Gisteren zijn 100 Sony Ericsson FanWalkers, verkleed als hun favoriete muziekidolen, van start gegaan op een historische negendaagse reis van 400 km naar Liverpool voor de MTV EMA's 2008.
De kleurrijke groep, waaronder 'twee Amy Winehouses', een 'Justin Timberlake' en een 'Britney Spears', overspoelde de Jubilee Gardens in Londen, waarna ze vanaf het legendarische Jazz Café in Camden Town van start gingen.
De Sony Ericsson FanWalkers hebben een flinke strijd geleverd om te mogen deelnemen aan deze reis. Elke FanWalker wist een plaats te winnen van meer dan duizend hoopvolle kandidaten uit heel Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Allemaal hadden ze zich aangemeld via de officiële Sony Ericsson FanWalk-website www.fanwalk.tv. Nadat ze tijdens de online casting hun video's hadden geupload, werd een aantal hoopvolle deelnemers geselecteerd en uitgenodigd voor de tweede screening. De FanWalkers werd gevraagd uit te leggen waarom zij de ultieme muziekfans zijn. De uiteindelijke 100 deelnemers werden gekozen op basis van het aantal behaalde stemmen en hun creativiteit en liefde voor alles wat met muziek te maken heeft. De Nederlandse deelnemers zijn:
Claudia Nijenhuis (28 jaar uit Arnhem), Tiziana Benguerbi (18 jaar uit Vinkeveen), Yoeri van Esseveld (18 jaar uit Alkmaar), Romano van Mazijk (21 jaar uit Schiedam) en Sabine Godding (20 jaar uit Schagerbrug).
De succesvolle Sony Ericsson FanWalkers verzamelden zich in de Jubilee Gardens aan de South Bank, waar de internationale media al stond te wachten en hen vervolgens ook begeleidden naar het startpunt, het Jazz Café.
De Sony Ericsson FanWalk ging gisteren om 13.30 uur officieel van start vanaf het Jazz Café in Camden Town. Tijdens de reis voeren de Sony Ericsson FanWalkers opdrachten uit om te bepalen wie de meest volhardende muziekfan is. De winnaar wordt voor één keer de ster van de avond en presenteert op 6 november in Liverpool een Award op het prestigieuze MTV-podium.
De vijf Nederlandse fanwalkers op de voet te volgen
Zullen er blaren, melige buien of ruzies zijn? Je kunt de belevenissen van je favoriete muziekfan volgen via de dagelijkse webisodes op www.fanwalk.tv. De Nederlandse FanWalkers zijn ook van minuut tot minuut te volgen aan de hand van de foto's en videoclips die zij met hun Walkman® telefoon op hun eigen weblog plaatsen. Sony Ericsson W595-, W760- en W350- Walkman®-telefoons zijn vanwege hun hoogwaardige foto- en muziekbeleving ideaal voor het vastleggen van deze gelegenheid.
Claudia Nijenhuis: http://claudia-nijenhuis-fanwalk-blog.blogspot.com/
Tiziana Benguerbi: http://tizianas-fanwalk-blog.blogspot.com/
Sabine Godding: http://sabines-fanwalk-blog.blogspot.com/
Yoeri van Esseveld: http://yoeris-fanwalk-blog.blogspot.com/
Romano van Mazijk: http://romanos-fanwalk-blog.blogspot.com/
Over Sony Ericsson
Sony Ericsson is een topspeler op de wereldmarkt met meer dan 100 miljoen verkochte telefoons in 2007. Diversiteit is een van de kernkwaliteiten van de onderneming, die in meer dan tachtig landen actief is, waaronder productielocaties in China en R&D-locaties in China, Europa, India, Japan en Noord-Amerika. Ericsson werd in oktober 2001 door Sony en Ericsson opgericht als een 50-50 joint venture en heeft haar mondiale zakelijke centrum in Londen. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de volgende internetsite (www.SonyEricsson.com/nl) of u kunt contact opnemen met het Call Center (0900-8998318). Dit nummer is bereikbaar van maandag t/m vrijdag, van 08.30 uur tot 18.00 uur en kost 10 cent per minuut. Alle Sony Ericsson persberichten en hoge resolutiebeelden zijn te vinden op http://www.sonyericsson.nl/persbronnen
Over MTV Networks International
MTV Networks International omvat de voornaamste multimedia-entertainmentmerken van MTV: Music Television, VH1, Nickelodeon, TMF (The Music Factory), VIVA, Flux, Paramount Comedy, Comedy Central, Game One, en de digitale eigendommen Gametrailers, Shockwave, XFire, Neopets, AtomFilms en AddictingGames. Merken van MTV Networks worden wereldwijd in 519 miljoen huishoudens in 162 landen en 33 talen bekeken via 154 lokaal geprogrammeerde en beheerde TV-kanalen en meer dan 300 digitale mediaconstructies. De verschillende holdings van de onderneming omvatten ook belangen in televisieconsortia, digitale media, uitgeverij, homevideo, radio, opgenomen muziek, licenties & merchandising en twee hoofdfilmdivisies, MTV Films en Nickelodeon Movies. MTV Networks is een unit van Viacom Inc. (NYSE: VIA, VIA.B).
Over de samenwerking tussen Sony Ericsson en MTV Networks International
De 15e MTV Europe Music Awards zullen live worden uitgezonden vanuit de Echo Arena in Liverpool op donderdag 6 november en worden gesponsord door Sony Ericsson en edc by Esprit.
Over de Sony Ericsson FanWalk
De honderd meest toegewijde muziekliefhebbers van Europa zullen een tocht van 400 kilometer afleggen in 9 dagen, met als hoogtepunt de aankomst op het grootste muziekevenement van het jaar: de MTV Europe Music Awards. De FanWalk begint in Londen op 29 oktober en eindigt in Liverpool op 6 november. Onderweg zullen de FanWalkers avonturen, uitdagingen en vele feestjes meemaken. Eén gelukkige FanWalker zal op de avond zelf aan een van de gevierde artiesten een MTV EMA uitreiken. Als je meer informatie wilt over de FanWalk of wilt weten hoe je deel kunt nemen aan dit grootse muziekavontuur, log dan in op www.fanwalk.tv en meld je aan.
De FanWalk-uitrusting wordt gesponsord door edc by Esprit, EASTPAK en Reebok. De SIM-kaarten van de FanWalkers worden verstrekt door Vodafone.
Over edc by Esprit
edc werd in 1998 opgericht als een jonge tak van Esprit. Dankzij haar succes met jaarlijks 12 nieuwe collecties werd het in 2007 een apart merk. De kracht van het merk zit in het constante aanbod van de nieuwste trends die in de smaak vallen bij haar internationale publiek. edc by Esprit past perfect bij jonge, spontane mensen die hun lifestyle tot uitdrukking willen brengen in een unieke en gevarieerde look. www.edc.com
Over EASTPAK - EASTPAK is het authentieke merk voor kleding en tassen, beroemd om zijn stijl, stevigheid en functionaliteit. Meer informatie is te vinden op www.eastpak.com
Over Reebok - Reebok International Ltd. heeft zijn hoofdkantoor in het Amerikaanse Canton, Massachusetts, en is een wereldwijd toonaangevende ontwerper, verkoper en distributeur van schoenen, kleding en benodigdheden voor sport, fitness en vrije tijd. Het bedrijf is een dochteronderneming van de Adidas Group en opereert via meerdere branches van het merk Reebok, Reebok-CCM Hockey en de Sports Licensed Division. Meer informatie over Reebok is te vinden op www.reebok.com.