Homesafety start loyaliteitsprogramma


SOEST, 20081030 -- Homesafety, marktleider in elektronische alarmering op de consumentenmarkt, heeft marketingbureau Purple Proof ingeschakeld voor de ontwikkeling en uitvoering van een loyaliteitsprogramma. Homesafety wil meer investeren in de klantrelatie om haar klanten te binden en haar database waardevoller te maken. Homesafety was de eerste die op grote schaal met draadloze betaalbare elektronische beveiliging kwam voor consumenten. De rol van voorloper wil ze graag handhaven.

Homesafety is de grootste aanbieder van betaalbare inbraak- en brandpreventiesystemen op de Nederlandse consumentenmarkt en wil deze positie behouden en verder uitbouwen. Naast product- en dienstinnovatie wil de organisatie nog meer investeren in bestaande klantrelaties. Homesafety heeft daarom marketingbureau Purple Proof in de arm genomen. Zij is specialist in loyaliteitsmarketing.

Loyaliteitsloterij
Paradepaardje van het marketingbureau is de loyaliteitsloterij. Klanten van de organisatie kunnen gratis mee doen aan deze online actie. Klanten maken met hun `persoonlijke' lotnummer (klantnummer) kans op mooie prijzen. Doelstelling van een loyaliteitsloterij is, naast klantenbinding, het opschonen en aanvullen van de database met ontbrekende gegevens, zoals emailadressen. Door het stellen van belangrijke vragen op de actiewebsite worden waardevolle klantgegevens verzameld en de database verrijkt. Met deze informatie kan Homesafety haar dienstverlening nog beter op de wensen van haar klanten afstemmen. Tot slot zal er in een later stadium een member-gets-member actie aan gekoppeld worden.

Van A tot Z
Purple Proof is naast het bedenken van concepten ook verantwoordelijk voor de organisatie en uitvoering. "Wij verzorgen de actie volgens de gedragscode promotionele kansspelen en nemen onze klanten al het werk uit handen tot en met het versturen van de prijzen naar de winnaars", aldus Janine Spruijt, Managing Director van Purple Proof. De actiewebsite is gebouwd in de look & feel van Homesafety. Het marketingbureau heeft afspraken met partijen, veelal A-merken, betreffende sponsoring van prijzen voor dergelijke acties en heeft zo eenvoudig een spectaculaire prijzenpot samen kunnen stellen. Eind oktober is de eerste loyaliteitsloterij live gegaan.

In het loyaliteitsprogramma worden diverse promotionele acties en klantvoordeelacties ingezet. Ook het versturen van de e-nieuwsbrief krijgt een centrale rol. Homesafety kan met deze tool extra contactmomenten creëren. De loyaliteitsloterij is de cherry on top! "Er zijn verschillende mogelijkheden om binnen dit concept de loyaliteit van klanten extra te stimuleren. In nauw overleg met partijen worden er keuzes gemaakt. Alles is mogelijk. Wij hebben nog nooit 2x eenzelfde loyaliteitsloterij georganiseerd", aldus Janine Spruijt.

Marketingbureau Purple Proof is specialist in klantloyaliteit (houd de achterdeur dicht!) en klantenwerving (zet de voordeur open!). Zij werkt voor diverse klanten, waaronder Vereniging Eigen Huis, Avrobode, European Yachting Network en Azivo zorgverzekeraar.





Ingezonden persbericht