Ingezonden persbericht
9c88b1.jpg
PERSBERICHT
CBS Outdoor focust op drie kernproductgroepen
Amsterdam, 30 oktober 2008 --CBS Outdoor Nederland heeft gisteren aan de medewerkers een vooruitblik gegeven op de nieuwe strategie voor de komende jaren. Het maken van heldere keuzes staat daarin centraal. CBS Outdoor zal zijn productportfolio herzien en zich concentreren op het verder ontwikkelen van drie kerngebieden: abri's en billboards, vervoersreclame en innovatieve, digitale outdoor media. Er is hierbij kritisch gekeken naar alle producten op basis van kwaliteitsbijdrage en kosten.
CBS Outdoor kiest voor gerichte groei op omzet en rendement. Dit is noodzakelijk om een blijvend kwalitatief hoogwaardige dienstverlening aan zijn klanten te kunnen bieden met een concurrerende prijsstelling. Gezien het teruglopende economische klimaat streeft CBS Outdoor naar een flexibelere kostenstructuur. Zo wordt reageren en anticiperen op economische ontwikkelingen gemakkelijker.
De implementatie van deze strategie heeft een interne reorganisatie tot gevolg. Op alle afdelingen zal daarom het personeelsbestand worden teruggebracht. Het bedrijf heeft overeenstemming bereikt met zowel de vakbond CNV Dienstenbond als de Ondernemingsraad over de inzet van een outplacementtraject voor de betrokken werknemers. CBS Outdoor verwacht de reorganisatie voor het einde van het jaar afgerond te hebben.
Over CBS Outdoor
CBS Outdoor exploiteert buitenreclame en stadsmeubilair, zoals abri's en billboards, stationsreclame, bus- en tramreclame en digitale outdoor media. CBS Outdoor maakt deel uit van CBS Corporation.
Ingezonden persbericht