Persbericht, 15 oktober 2008
IAB Taskforce Mobile organiseert tweede editie Mobile Advertising Summit 2008
30 oktober 2008: programma vol industry insights, onderzoeksresultaten en adverteerderscases
Amsterdam, 15 oktober 2008 Op donderdag 30 oktober 2008 vindt voor de tweede keer de Mobile Advertising Summit plaats. Dit keer in Boom Chicago, aan het Leidseplein in Amsterdam. Een middag waarin adverteerders, operators, reclamebureaus, mediabureaus en mobile advertisingbureaus bij elkaar komen om kennis en ervaring te delen van deze snel groeiende advertentievorm. De IAB Mobile Advertising Summit is een initiatief van de IAB Taskforce Mobile; een samenwerkingsverband van diverse partijen, dat tot doel heeft de mobile advertisingmarkt te ontwikkelen en te standaardiseren.
Showcases, showcases, showcases
Waar vorig jaar de nadruk nog lag op de marktontwikkelingen en het informeren van het publiek over de mogelijkheden en do s en don ts, ligt nu de nadruk op ervaringen vanuit de markt. Verschillende topadverteerders (Randstad, ANWB, Vodafone) zullen hun ervaringen delen en uiteenzetten waarom ze voor mobile advertising gekozen hebben en wat dit hen heeft gebracht. En niet alleen in Nederland, maar ook ervaringen van internationale merken als Adidas en Guinness.
Eerste Nederlandse onderzoek naar mobile advertising Tijdens de Mobile Advertising Summit zullen ook de onderzoeksresultaten van het eerste Nederlandse onderzoek naar mobile advertising met het publiek gedeeld worden. Dit onderzoek is in opdracht van het IAB uitgevoerd om een beeld te krijgen van de status van mobile advertising in Nederland. Er is uitgebreid onderzoek gedaan onder eindgebruikers, experts en adverteerders. Een twintigtal partijen uit de gehele mobiele waardeketen hebben bijgedragen aan dit onderzoek.
Over de Summit
De organisatie van het event is in handen van de IAB Taskforce Mobile en wordt gesponsord door AdLINK Media, Hotsms, Vodafone, KPN, Hi en het IAB zelf. Toegang uitsluitend voor IAB-leden of op uitnodiging van IAB Taskforce Mobile. Het vindt plaats in Boom Chicago aan het Leidseplein te Amsterdam en het belooft een inspirerende middag te worden! Alle informatie omtrent de IAB Mobile Advertising Summit 2008 is te vinden op
Noot voor de redactie (