De Jonge Gezinnen Beurs & Pink Ribbon brengen de bezoekers in beweging

30/10/2008 11:54

Jonge Gezinnen B.V.

Vanochtend, donderdag 30 oktober, was het een en al 'pink' tijdens de ludieke openingshandeling van de 6e Jonge Gezinnen Beurs in Jaarbeurs Utrecht. Vanaf 9.30 uur bracht Duco Bauwens, de bekende fitnessgoeroe van Nederland in Beweging (Omroep Max) de bezoekers met een flitsende warming up volop in beweging. De roze kinderwagens, die belangeloos beschikbaar waren gesteld door de deelnemers EasyWalker, Quax, Bugaboo, Dorel Maxi Cosi & Quinny, Joolz en Stokke maakten het roze plaatje compleet. Hiermee werd voor Pink Ribbon duidelijk gemaakt dat bewegen op jongere leeftijd de kans op borstkanker op oudere leeftijd verkleint.

Primaire doelgroepen van de Jonge Gezinnen Beurs zijn aanstaande moeders en moeders van jonge kinderen. Deze laten het sporten vaak voor wat het is bij de drukke combinatie van werk en een jong gezin. Met deze originele openingshandeling hebben de Jonge Gezinnen Beurs en Duco Bauwens graag hun steentje bijgedragen aan het verspreiden van de centrale Pink Ribbon-boodschap dat (blijven) bewegen goed is voor (aanstaande) moeders van jonge kinderen. De Jonge Gezinnen Beurs vindt nog t/m zondag 2 november a.s. plaats in Hal 3 en 4 van Jaarbeurs Utrecht. In het TROS-Theater staan tijdens het weekend nog optredens gepland van ondermeer Bumba, Bibaboerderij, Chipz en Djumbo. Kijk voor meer informatie op www.jongegezinnenbeurs.nl

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.