Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
AMRÂTH HOTELS ONDERSTEUNEN FAIRTRADE
TWEEDE KOPJE KOFFIE GRATIS TIJDENS FAIRTRADE WEEK
Amsterdam, oktober 2008 Van 30 oktober tot en met 9 november a.s. vindt de tweede Max Havelaar Fairtrade Week plaats. Het doel van deze actieweek is om meer bekendheid en zichtbaarheid te geven aan de eerlijke producten die onder Fairtrade-voorwaarden zijn verhandeld. Alle Amrâth Hotels schenken al acht jaar Hesselink koffie, met het Max Havelaar keurmerk. Tijdens de Fairtrade Week krijgen de gasten in het restaurant van de hotels hun 2e kopje koffie gratis.
Aandacht voor Fairtrade
Tijdens de Fairtrade Week worden 'eerlijke producten', die onder Fairtrade-voorwaarden worden verhandeld, onder de aandacht van een groot publiek gebracht. In deze week werken Stichting Max Havelaar en alle organisaties die eerlijke producten onder Fairtrade-voorwaarden inkopen, verkopen of stimuleren actief met elkaar samen. Vanzelfsprekend is ook de Amrâth hotelgroep van de partij. In alle hotels en restaurants van Amrâth wordt al sinds 2000 Hesselink koffie, met het Max Havelaar keurmerk, geschonken. Tijdens de Fairtrade Week draagt Amrâth een steentje bij door haar gasten het 2e kopje koffie gratis aan te bieden.
Max Havelaar koffie
Tijdens de landelijke actieweek wordt volop campagne gevoerd om eerlijke producten extra in het nieuws te brengen. Zo wordt het voor consumenten, bedrijven, organisaties en overheid duidelijker en makkelijker om bewust te kiezen voor eerlijke producten. Het uiteindelijke doel van de Stichting Max Havelaar is om meer omzet te genereren voor boeren in ontwikkelingslanden. Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Máxima der Nederlanden opent op 30 oktober de Fairtrade Week. Het thema van de openingsbijeenkomst is: 'Make Fairtrade your business'. Voor de Amrâth hotelgroep is Fairtrade dus al wat langer 'business as usual'. De sterk groeiende Nederlandse hotel groep met vier- en vijfsterrenhotels ondersteunt Fairtrade onder meer met de in- en verkoop van Hesselink koffie met het Max Havelaar keurmerk.
Amrâth Hotels & Restaurants
Ambiance, élégance en raffinement zijn de sleutelwoorden van de 15 hotels van de Amrâth hotelgroep. Deze sterk groeiende Nederlandse keten beschikt met haar karakteristieke vier- en vijfsterrenhotels over 1.200 ruime en comfortabele kamers en biedt met een omzet van 35 miljoen euro werk aan zo'n 450 enthousiaste en servicegerichte medewerkers. Alle Amrâth hotels liggen op en beneden de lijn Alkmaar Nijmegen, met een statutaire vestiging in Maastricht. De hotelgroep inclusief vastgoed is in handen van de familie van Eijl. Zie voor meer informatie www.amrathhotels.nl en www.vaneijl.nl.