Loop mee met de FanWalk naar het grootste muziekspektakel van het jaar: de MTV Europe Music Awards (EMA's)
Badhoevedorp, 12 augustus 2008 - Sony Ericsson en MTV Networks International nodigen muziekfans in heel Europa uit om hun dansschoenen te verruilen voor wandelschoenen en kans te maken om letterlijk naar de MTV Europe Music Awards 2008 te lopen!
100 muziekfans, 400 kilometer, 9 dagen (29 oktober - 6 november): tijdens de Sony Ericsson MTV FanWalk vertrekken de ware muziekliefhebbers in Europa op een muzikale bedevaart van Londen naar het mekka van de popmuziek, Liverpool, om de show te zien en het volledige MTV EMA evenement te beleven. Bovendien krijgt één gelukkige FanWalker van MTV de kans van zijn of haar leven om zelf een van de Awards uit te reiken op het podium van de Echo Arena in Liverpool.
Een FanWalker word je niet zomaar: vandaag, 12 augustus 2008, start de competitie met online toneelachtige audities in heel Europa. Dus als je denkt dat jij het aankan, log dan in op
Nadat je auditie hebt gedaan, zul je stemmen moeten gaan winnen! Als je je vrienden, familie en het grote publiek kunt overtuigen dat ze op jou moeten stemmen, dan word jij misschien voorgedragen en vergroot je je kans om in november aanwezig te zijn bij hèt muziekevenement van het jaar.
Tijdens de tiendaagse tocht worden interviews, fotoreportages en dagelijkse reisverslagen van de FanWalkers gestuurd naar lokale dagbladen en televisie- en radiozenders. Ook zullen de wandelaars dagelijks hun eigen weblog uploaden met behulp van hun Sony Ericsson Walkman® telefoon.
Als de laatste meters zijn afgelegd, zal ongetwijfeld het lijflied 'You'll never walk alone' in Liverpool weerklinken wanneer de honderd FanWalkers bij de Echo Arena aankomen naast 's werelds grootste namen uit de muziek- en entertainmentwereld van het afgelopen jaar. En of dat nog niet genoeg is, zul je je wandeltenue moeten omwisselen voor een feestoutfit, want Sony Ericsson en MTV zullen de gelukkige FanWalkers begeleiden naar de beruchte afterparty om zich tussen de sterren te begeven.
Harold de Kort, communicatiemanager bij Sony Ericsson Benelux, zegt over de FanWalk: "Sony Ericsson en MTV bieden muziekliefhebbers uit heel Europa een fantastische kans en uitdaging die gegarandeerd een groot succes wordt. Hieruit blijkt weer de passie die Sony Ericsson voor muziek heeft en de toewijding waarmee ze haar affiniteit op dit vlak wil onderstrepen."
Richard Godfrey, executive producer van de MTV Europe Music Awards en senior vice-president Content & Music voor MTV Networks International, zegt hierover: "Dit is een fantastische kans! Veel mensen dromen ervan bij de MTV Europe Music Awards aanwezig te zijn en live topoptredens te zien, en de Sony Ericsson MTV FanWalk is een uitgelezen gelegenheid om die droom voor 100 mensen uit te laten komen."
De eerste Sony Ericsson's Walkman® telefoon werd in 2005 uitgebracht en sindsdien zijn er wereldwijd 77 miljoen Walkman® telefoons verkocht. In de afgelopen drie jaar heeft Sony Ericsson voortdurend de markt voor mobiele muziek aangedreven met baanbrekende telefoons die een betere muziekbeleving bieden met superieure geluidskwaliteit en die boordevol functionaliteiten zitten, waarbij de muziek voorop staat.
Log dus in op
De European Music Awards kun je live volgen van 9.00 - 11.00 uur op 6 november bij MTV!
Over Sony Ericsson
Sony Ericsson is een topspeler op de wereldmarkt met meer dan 100 miljoen verkochte telefoons in 2007. Diversiteit is een van de kernkwaliteiten van de onderneming, die in meer dan tachtig landen actief is, waaronder productielocaties in China en R&D-locaties in China, Europa, Japan en Noord-Amerika. Sony Ericsson werd in oktober 2001 door Sony en Ericsson opgericht als een 50-50 joint venture en heeft haar mondiale zakelijke centrum in London.
Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de volgende internetsite (
Over MTV Networks International
MTV Networks International omvat de voornaamste multimedia-entertainmentmerken van MTV: Music Television, VH1, Nickelodeon, TMF (The Music Factory), VIVA, Flux, Paramount Comedy, Comedy Central, Game One, en de digitale eigendommen Gametrailers, Shockwave, XFire, Neopets, AtomFilms en AddictingGames. De merken van MTV Networks bereiken wereldwijd 519 miljoen huishoudens in 162 landen en in 33 talen via 154 lokaal geprogrammeerde en beheerde tv-zenders en meer dan 300 digitale media-eigendommen. De verschillende holdings van de onderneming omvatten ook belangen in televisiesyndicaten, digitale media, uitgeverijen, video, radio, muziekopnames, licenties & merchandising en twee prominente filmafdelingen: MTV Films en Nickelodeon Movies. MTV Networks is een onderdeel van Viacom Inc. (NYSE: VIA, VIA.B).
Over de samenwerking tussen Sony Ericsson en MTV Networks International De 15e MTV Europe Music Awards zullen live worden uitgezonden vanuit de Echo Arena in Liverpool op donderdag 6 november en worden gesponsord door Sony Ericsson en edc van Esprit.
Over de Sony Ericsson MTV FanWalk
De honderd meest toegewijde muziekliefhebbers van Europa zullen een tocht van 400 kilometer afleggen in 9 dagen, met als hoogtepunt de aankomst op het grootste muziekevenement van het jaar: de MTV Europe Music Awards. De FanWalk begint in Londen op 29 oktober en eindigt in Liverpool op 6 november. Onderweg zullen de FanWalkers avonturen, uitdagingen en vele feestjes meemaken. Eén gelukkige FanWalker zal op de avond zelf aan een van de gevierde artiesten een MTV EMA uitreiken. Als je meer informatie wilt over de FanWalk of wilt weten hoe je deel kunt nemen aan dit grootse muziekavontuur, log dan in op
NOOT VOOR DE REDACTIE (