te lopen in de legendarische Sony Ericsson FanWalk naar de MTV Europe Music Awards (EMA's)
Mime-Version: 1.0
Grootste muziekfans uit Nederland uitgekozen om mee te lopen in de legendarische Sony Ericsson FanWalk naar de MTV Europe Music Awards (EMA's)
Badhoevedorp, 14 oktober 2008 - Die-hard muziekfans uit Arnhem, Vinkeveen, Alkmaar, Schiedam en Schagersbrug hebben duizenden andere muziekliefhebbers verslagen in de race om deelname aan de allereerste Sony Ericsson FanWalk naar de uitreiking van de MTV EMA's van dit jaar. En één van de gelukkige 100 deelnemers krijgt de kans van zijn of haar leven om het MTV-podium te beklimmen en een award uit te reiken.
De negendaagse voettocht van 400 km gaat op 29 oktober van start in Londen. Claudia Nijenhuis (28 jaar uit Arnhem), Tiziana Benguerbi (18 jaar uit Vinkeveen), Yoeri van Essenveld (18 jaar uit Alkmaar), Romano van Mazijk (21 jaar uit Schiedam) en Sabine Godding (20 jaar uit Schagersbrug)vormen samen met andere muziekfreaks de 100 Sony Ericsson FanWalkers, die vanuit hartje Londen vertrekken richting de Europese culturele hoofdstad van 2008: Liverpool.
Een FanWalker word je niet zomaar. De selectie vond online plaats op
Wordt dit een tijd van blaren, lol en kibbelen? Je kunt de belevenissen van je favoriete muziekfan onderweg volgen via dagelijkse webisodes op de website. Daarnaast zullen FanWalkers dagelijks een blog uploaden via hun Sony Ericsson Walkman® -telefoons. De Walkman® -telefoons zijn vanwege hun hoogwaardige muziekbeleving ideaal voor het vastleggen van deze gelegenheid.
Bij aankomst in Liverpool op 6 november zullen alle 100 FanWalkers hun bezwete loopkleding verruilen voor een feestoutfit om als een vip te verschijnen op het EMA-evenement en de officiële afterparty met de sterren.
Maar er kan maar één winnaar zijn. Tijdens de negen dagen zullen de muzikale krachten van de FanWalkers dagelijks op de proef worden gesteld. En degene wiens passie (of obsessie) het wint van alle anderen? Deze winnaar krijgt een plaats in de muziekgeschiedenis wanneer hij of zij het MTV-podium betreedt om voor een wereldwijd miljoenenpubliek live een prijs uit te reiken.
Harold de Kort, Communicatiemanager bij Sony Ericsson Benelux, zegt hierover: "Om onze passie voor muziek en entertainment te laten zien, wilden we enkele muziekliefhebbers de kans bieden om het ultieme muziekevenement mee te maken. We hebben duizenden aanmeldingen ontvangen van bijzondere en geweldige mensen. Het was niet makkelijk om de uiteindelijke FanWalkers te kiezen, maar we hebben nu het neusje van de zalm."
De eerste Sony Ericsson Walkman®-telefoon werd in 2005 uitgebracht en sindsdien zijn er wereldwijd 77 miljoen Walkman®-telefoons verkocht. In de afgelopen drie jaar heeft Sony Ericsson voortdurend de markt voor mobiele muziek aangedreven met baanbrekende telefoons voor een betere muziekbeleving met superieure geluidskwaliteit en vol functionaliteiten, waarbij de muziek vooropstaat.
Log dus in op
- Einde -
Over Sony Ericsson
Sony Ericsson is een topspeler op de wereldmarkt met meer dan 100 miljoen verkochte telefoons in 2007. Diversiteit is een van de kernkwaliteiten van de onderneming, die in meer dan tachtig landen actief is, waaronder productielocaties in China en R&D-locaties in China, Europa, India, Japan en Noord-Amerika. Ericsson werd in oktober 2001 door Sony en Ericsson opgericht als een 50-50 joint venture en heeft haar mondiale zakelijke centrum in Londen. Kijk voor meer informatie over Sony Ericsson op
Over MTV Networks International
MTV Networks International omvat de voornaamste multimedia-entertainmentmerken van MTV: Music Television, VH1, Nickelodeon, TMF (The Music Factory), VIVA, Flux, Paramount Comedy, Comedy Central, Game One, en de digitale eigendommen Gametrailers, Shockwave, XFire, Neopets, AtomFilms en AddictingGames. De merken van MTV Networks bereiken wereldwijd 519 miljoen huishoudens in 162 landen en in 33 talen via 154 lokaal geprogrammeerde en beheerde tv-zenders en meer dan 300 digitale media-eigendommen. De verschillende holdings van de onderneming omvatten ook belangen in televisiesyndicaten, digitale media, uitgeverijen, video, radio, muziekopnames, licenties & merchandising en twee prominente filmafdelingen: MTV Films en Nickelodeon Movies. MTV Networks is een onderdeel van Viacom Inc. (NYSE: VIA, VIA.B).
Over de samenwerking tussen Sony Ericsson en MTV Networks International De 15e MTV Europe Music Awards zullen live worden uitgezonden vanuit de Echo Arena in Liverpool op donderdag 6 november en worden gesponsord door Sony Ericsson en edc by Esprit.
Over de Sony Ericsson FanWalk
De honderd meest toegewijde muziekliefhebbers van Europa zullen een tocht van 400 kilometer afleggen in 9 dagen, met als hoogtepunt de aankomst op het grootste muziekevenement van het jaar: de MTV Europe Music Awards. De FanWalk begint in Londen op 29 oktober en eindigt in Liverpool op 6 november. Onderweg zullen de FanWalkers avonturen, uitdagingen en vele feestjes meemaken. Eén gelukkige FanWalker zal op de avond zelf aan een van de gevierde artiesten een MTV EMA uitreiken. Als je meer informatie wilt over de FanWalk of wilt weten hoe je deel kunt nemen aan dit grootse muziekavontuur, log dan in op
De FanWalk-uitrusting wordt gesponsord door edc by Esprit, EASTPAK en Reebok. De SIM-kaarten van de FanWalker worden verstrekt door Vodafone.
Over edc by Esprit
edc werd in 1998 opgericht als een jonge tak van Esprit. Dankzij haar succes met jaarlijks 12 nieuwe collecties werd het in 2007 een apart merk. De kracht van het merk zit in het constante aanbod van de nieuwste trends die in de smaak vallen bij haar internationale publiek. edc by Esprit past perfect bij jonge, spontane mensen die hun lifestyle tot uitdrukking willen brengen in een unieke en gevarieerde look.
Over EASTPAK - EASTPAK is het authentieke merk voor kleding en tassen, beroemd om zijn stijl, stevigheid en functionaliteit. Ga voor meer informatie over EASTPAK naar
Over Reebok - Reebok International Ltd. heeft zijn hoofdkantoor in het Amerikaanse Canton, Massachusetts, en is een wereldwijd toonaangevende ontwerper, verkoper en distributeur van schoenen, kleding en benodigdheden voor sport, fitness en vrije tijd. Het bedrijf is een dochteronderneming van de Adidas Group en opereert via meerdere branches van het merk Reebok, Reebok-CCM Hockey en de Sports Licensed Division. Meer informatie over Reebok is te vinden op
NOOT VOOR DE REDACTIE (
Ingezonden persbericht