Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
KNWU en Wielerland.nl bundelen krachten
Nieuwegein, 29 oktober 2008 De Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie (KNWU) is vanaf vandaag een samenwerkingsverband aangegaan met Wielerland.nl. Het doel van de samenwerking is het beter communiceren met de achterban, van wedstrijdrenner tot wielerliefhebber. Wielerland.nl is een wielercommunity op internet, die wielernieuws en achtergronden presenteert aan leden en niet leden van de community. De samenwerking concentreert zich in eerste instantie op het gebruik van wederzijdse communicatiemogelijkheden. In de toekomst wordt gekeken welke projecten gezamenlijk opgepakt kunnen worden. Zo gaat de KNWU in ieder geval inhoudelijke medewerking verlenen aan het tv programma van Wielerland.nl.
Door met Wielerland.nl een mediapartnership aan te gaan zetten we een stap in de richting van onze leden. De vraag naar andere vormen van communicatie is groot, vooral bij de jeugd. Deze doelgroep wordt met de huidige middelen van de KNWU niet of nauwelijks bereikt. Met deze samenwerking proberen we onze doelgroepen beter te bedienen, aldus Joost van Mierlo, manager Marketing KNWU. Met Wielerland.nl willen wij het gehele wielrennen onder één dak brengen. Het is voor ons dan ook een logische stap met dé bond op wielergebied samen te werken, zegt Marco Goudswaard, directeur Wielerland.nl.
Wielerland.nl is een initiatief van Qlikworld. Het is ontstaan uit een succesvolle site voor jeugdwielrenners. De site is erg compleet met onder ander actueel nieuws, een live-ticker tijdens diverse wedstrijden, uitslagen en wedstrijdkalender. Op dit moment heeft de community bijna 5000 leden. Medio 2009 wordt er gestart met een tv programma over wielrennen.
---
Noot voor de redactie: (