Fors meer online ICT-sollicitaties door kredietcrisis
29/10/2008 10:54
Creative Venue BV
Fors meer online ICT-sollicitaties door kredietcrisis
VNU Media komt met nieuwe online portal ICT-vacatures
Haarlem - Met de introductie van InIct.nl versterkt uitgever VNU Media haar bestaande positie op de markt van ICT-vacatures. De uitgever geeft hiermee het drie jaar geleden en inmiddels succesvolle ICT Carrière Platform met een bereik van ruim drie miljoen unieke bezoekers een nieuw gezicht met nieuwe functionaliteiten voor werkgevers en hoogopgeleiden die een baan in de ICT-sector zoeken.
Met InIct.nl ondersteunt VNU Media werkgevers nog gerichter dan voorheen bij de inzet van actieve online werving. Het gehele netwerk van InIct.nl krijgt maandelijks meer dan 3,2 miljoen unieke bezoekers en heeft hiermee het beste en hoogste bereik in de markt onder de ICT-doelgroep.
De werkgever krijgt met InIct.nl een duidelijk online startpunt geboden voor plaatsing van ICT-vacatures. En de werkzoekende een eenvoudige online ingang om een relevante ICT-baan te vinden. Het ontsluit alle actuele ICT-vacatures van de VNU Media merken die zich specifiek op ICT richten en van aangesloten partners met een groot bereik onder ICT'ers zoals Computable.nl, Tweakers.net, Automatiseringgids.nl, Mimir.nu, Array.nl, Informatie.nl, ITBuzz.nl en ITbeheermagazine.nl. Vacatures die door een werkgever op InIct.nl worden geplaatst worden automatisch doorgeplaatst op alle partnersites. De ICT'er die op zoek is naar een nieuwe functie, kan dat via InIct.nl of gewoon via zijn favoriete ICT-site binnen het netwerk doen.
Meer sollicitaties door kredietcrisis?
"Sinds augustus stijgt het totaal aantal online sollicitaties via het ICT Carrière Platform en dat is goed nieuws voor ICT-werkgevers omdat ze meer kans hebben op resultaat op een geplaatste, veelal lastig in te vullen, ICT-vacature", zegt VNU Media uitgever Charley Beerman. "Het aantal online sollicitaties op ICT-functies was niet eerder zo groot. Nu ook de IT-sector de gevolgen van de crisis begint te voelen, lijken hoogopgeleiden zelf meer dan voorheen in beweging te komen op de arbeidsmarkt".
"Het aantal geplaatste CV's neemt fors toe en het aantal online reacties op een ICT-vacature stijgt. Was de afgelopen tijd onder werkgevers een verschuiving waar te nemen naar meer "bedrijfsexposure", nu loont het voor werkgevers om weer actief online ICT'ers te werven met een concrete vacatureplaatsing", aldus Beerman.
Het ICT Carrière Platform heeft door de samenwerking met gevestigde merken de afgelopen drie jaar een uniek bereik weten te creëren binnen de ICT-doelgroep. Nu het platform een belangrijke positie op de markt heeft verworven, krijgt het met InIct.nl een nieuw online gezicht (http://www.inict.nl).
De rebranding van het ICT Carrière Platform naar InIct.nl past binnen de 'online vertical' strategie van VNU Media, waarin specifieke doelgroepen meer waarde wordt geboden via niche sites. De merken InIct.nl, InFinancieel.nl, InInterim.nl en InOverheid.nl bieden werkzoekenden de mogelijkheid om gericht te zoeken binnen een voor hen relevant banenaanbod.
http://www.inict.nl
http://www.inict.nl