Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Amsterdam / Voorburg, 28 oktober 2008
40-jarig jubileum voor Citroën en TOTAL
2008 is een jubileumjaar voor het partnership tussen Citroën en TOTAL. Maar liefst veertig jaar
wordt al nauw samengewerkt op het gebied van first fill, exclusieve after sales aanbevelingen,
R&D en racerij. Dankzij deze vier pijlers zijn beide merken in staat om hun zichtbaarheid te
vergroten en het succes van hun verkopen te continueren.
In de jaren zestig innoveerde Citroën met zijn DS met unieke veerbollen die waren ontworpen voor
optimaal rijcomfort van deze auto. Deze bollen vroegen om een speciale olie, die werd ontwikkeld
door TOTAL. Feitelijk was dat het vertrekpunt voor een hechte samenwerking die inmiddels al vier
decennia standhoudt. De samenwerking begon oorspronkelijk op 1 oktober 1968.
De partnerovereenkomst tussen Citroën en TOTAL met de bekende slogan 'Citroën préfère TOTAL' is
verlengd tot en met 2010. Met de verlenging van de overeenkomst voor drie jaar wordt blijk
gegeven van de wil om samen aan de uitdagingen van de automobielindustrie te blijven werken.
Op de foto : (van links naar rechts) : Rob Vermeij (Directeur Services & Parts Citroën
Nederland). Philippe van Bloeme (Algemeen Directeur Citroën Nederland) en Wim Jansen, Directeur
Smeermiddelen & Specialiteiten TOTAL Nederland NV.
Ingezonden persbericht