MasterCard introduceert Maestro® betaalpas-acceptatie op internet met Maestro Advance Registration ProgramTM
Waterloo, België, 28 oktober 2008 - MasterCard (Worldwide/Europe) heeft vandaag tijdens de
Global e-commerce Summit in Amsterdam bekendgemaakt dat het een nieuw programma introduceert
dat de snelheid en het gemak van online transacties met Maestro®-betaalpassen zal verbeteren en het
aantal locaties waar Maestro-betaalpassen worden geaccepteerd snel zal doen toenemen. Dit nieuwe
Maestro Advance Registration ProgramTM behoudt de veiligheid van betalen met Maestro-passen
terwijl het betalingsverkeer sneller en gestroomlijnder wordt, waardoor een nog grotendeels
onaangeboord klantenpotentieel voor internetwinkeliers binnen bereik komt.
Tot op heden is voor alle internetbetalingen met een Maestro-pas authenticatie door de MasterCard®
SecureCodeTM vereist, die voor de hoogste veiligheid van betaalpastransacties zorgt. Geselecteerde
internetwinkels die deelnemen aan het Maestro Advance Registration ProgramTM kunnen bij online
transacties Maestro-passen accepteren middels SecureCodeTM bij de eerste transactie van de klant. De
klant moet deze code bij de eerste transactie invoeren. Alle volgende transacties van dezelfde klant op
de website van de internetwinkel met dezelfde Maestro-account kunnen nu eenvoudig worden
afgewikkeld zonder MasterCard SecureCodeTM authenticatie. Bij herhaalde aankopen zorgt dit voor
een gemakkelijkere en snellere betalingsafwikkeling.
"Het aantal mensen dat 24 uur per dag, zeven dagen per week online shopt, neemt wereldwijd toe.
Daarom is het belangrijk dat onze klanten beschikken over betalingssystemen die snel, veilig en
eenvoudig zijn. Dankzij het Maestro Advance Registration ProgramTM kunnen Maestro-kaarthouders
online shoppen via een veilig platform, terwijl de winkelier tegelijkertijd blijft profiteren van een
uitermate efficiënt en gebruiksvriendelijk betaalsysteem," aldus Yves Lalieu, Business Leader bij
MasterCard Europe.
In landen waar kaarthouders kunnen kiezen om internetbetalingen met hun betaalkaart te doen, heeft
een aanzienlijk percentage hiervoor gekozen. Uit onderzoek* in het Verenigd Koninkrijk is gebleken
dat circa 40 % van alle internettransacties met behulp van betaalpassen plaatsvindt. In veel landen is
het niet of slechts beperkt mogelijk onlineaankopen met de betaalpas af te rekenen.
"Door het nieuwe Maestro Advance Registration ProgramTM zal het betalingsverkeer via internet
ingrijpend veranderen, omdat het voor consumenten een stuk makkelijker wordt online aankopen met
de betaalpas af te rekenen. Kaartuitgevende instanties kijken met een andere blik naar e-commerce en
zijn bereid Maestro-passen te activeren in nieuwe omgevingen om te innoveren, differentiëren en een
toegevoegde waarde te bieden aan hun klanten. De winkeliers op hun beurt accepteren met een gerust
hart online betalingen van hun klanten wereldwijd met Maestro-betaalpassen, omdat de Maestro-
betaalpas momenteel wereldwijd een van de veiligste betaalmiddelen is," aldus Luke Olbrich, Vice
President, MasterCard Europe Debit.
MasterCard Worldwide Pagina 2
MasterCard introduceert Maestro® betaalpas-acceptatie op internet met Maestro Advance Registration
ProgramTM
Over MasterCard Europe
MasterCard Europe is verantwoordelijk voor de op Europa gerichte activiteiten die MasterCard
Worldwide in Europa ontplooit. Het hoofdkantoor is gevestigd in het Belgische Waterloo. MasterCard
Europe werkt samen met 51 Europese landen, die administratief verdeeld zijn over drie klantregio's:
de Single Euro Payments Area (SEPA), de ontwikkelde markten en de opkomende markten van
Europa, die zich uitstrekken tot aan de oostgrenzen van Rusland. Via een netwerk van lokale
vestigingen kan MasterCard Europe de wensen van de klanten in de zeer uiteenlopende Europese
markten beter inschatten en vervullen, waarbij mensen op hun eigen manier en in hun eigen taal zaken
kunnen doen.
MasterCard Worldwide heeft een positieve invloed op de wereldhandel door een cruciaal economisch
schakelpunt te verzorgen tussen financiële instellingen, bedrijven, pashouders en winkeliers over de
hele wereld. Als franchiser, betalingsverwerker en adviseur houdt MasterCard zich bezig met het
ontwikkelen en verkopen van betalingsoplossingen, het verwerken van ruim 18 miljard transacties per
jaar en het leveren van toonaangevende analyse- en adviesdiensten aan klanten van financiële
instellingen en detailhandelaren. Door middel van merken zoals MasterCard®, Maestro® en Cirrus®
verleent MasterCard diensten aan de consument en het bedrijfsleven in meer dan 210 landen en
gebiedsdelen. Bezoek http://www.mastercard.com. voor meer informatie.
* KRC Research 2006
Contact:
Johan Nijlaan jnijlaan@webershandwick.com, 070 3121070
---- --