Ingezonden persbericht


MasterCard introduceert Maestro® betaalpas-acceptatie op internet met Maestro Advance Registration ProgramTM

Waterloo, België, 28 oktober 2008 - MasterCard (Worldwide/Europe) heeft vandaag tijdens de Global e-commerce Summit in Amsterdam bekendgemaakt dat het een nieuw programma introduceert dat de snelheid en het gemak van online transacties met Maestro®-betaalpassen zal verbeteren en het aantal locaties waar Maestro-betaalpassen worden geaccepteerd snel zal doen toenemen. Dit nieuwe Maestro Advance Registration ProgramTM behoudt de veiligheid van betalen met Maestro-passen terwijl het betalingsverkeer sneller en gestroomlijnder wordt, waardoor een nog grotendeels onaangeboord klantenpotentieel voor internetwinkeliers binnen bereik komt.

Tot op heden is voor alle internetbetalingen met een Maestro-pas authenticatie door de MasterCard® SecureCodeTM vereist, die voor de hoogste veiligheid van betaalpastransacties zorgt. Geselecteerde internetwinkels die deelnemen aan het Maestro Advance Registration ProgramTM kunnen bij online transacties Maestro-passen accepteren middels SecureCodeTM bij de eerste transactie van de klant. De klant moet deze code bij de eerste transactie invoeren. Alle volgende transacties van dezelfde klant op de website van de internetwinkel met dezelfde Maestro-account kunnen nu eenvoudig worden afgewikkeld zonder MasterCard SecureCodeTM authenticatie. Bij herhaalde aankopen zorgt dit voor een gemakkelijkere en snellere betalingsafwikkeling.

"Het aantal mensen dat 24 uur per dag, zeven dagen per week online shopt, neemt wereldwijd toe. Daarom is het belangrijk dat onze klanten beschikken over betalingssystemen die snel, veilig en eenvoudig zijn. Dankzij het Maestro Advance Registration ProgramTM kunnen Maestro-kaarthouders online shoppen via een veilig platform, terwijl de winkelier tegelijkertijd blijft profiteren van een uitermate efficiënt en gebruiksvriendelijk betaalsysteem," aldus Yves Lalieu, Business Leader bij MasterCard Europe.

In landen waar kaarthouders kunnen kiezen om internetbetalingen met hun betaalkaart te doen, heeft een aanzienlijk percentage hiervoor gekozen. Uit onderzoek* in het Verenigd Koninkrijk is gebleken dat circa 40 % van alle internettransacties met behulp van betaalpassen plaatsvindt. In veel landen is het niet of slechts beperkt mogelijk onlineaankopen met de betaalpas af te rekenen.

"Door het nieuwe Maestro Advance Registration ProgramTM zal het betalingsverkeer via internet ingrijpend veranderen, omdat het voor consumenten een stuk makkelijker wordt online aankopen met de betaalpas af te rekenen. Kaartuitgevende instanties kijken met een andere blik naar e-commerce en zijn bereid Maestro-passen te activeren in nieuwe omgevingen om te innoveren, differentiëren en een toegevoegde waarde te bieden aan hun klanten. De winkeliers op hun beurt accepteren met een gerust hart online betalingen van hun klanten wereldwijd met Maestro-betaalpassen, omdat de Maestro- betaalpas momenteel wereldwijd een van de veiligste betaalmiddelen is," aldus Luke Olbrich, Vice President, MasterCard Europe Debit.

MasterCard Worldwide ­ Pagina 2
MasterCard introduceert Maestro® betaalpas-acceptatie op internet met Maestro Advance Registration ProgramTM

Over MasterCard Europe
MasterCard Europe is verantwoordelijk voor de op Europa gerichte activiteiten die MasterCard Worldwide in Europa ontplooit. Het hoofdkantoor is gevestigd in het Belgische Waterloo. MasterCard Europe werkt samen met 51 Europese landen, die administratief verdeeld zijn over drie klantregio's: de Single Euro Payments Area (SEPA), de ontwikkelde markten en de opkomende markten van Europa, die zich uitstrekken tot aan de oostgrenzen van Rusland. Via een netwerk van lokale vestigingen kan MasterCard Europe de wensen van de klanten in de zeer uiteenlopende Europese markten beter inschatten en vervullen, waarbij mensen op hun eigen manier en in hun eigen taal zaken kunnen doen.

MasterCard Worldwide heeft een positieve invloed op de wereldhandel door een cruciaal economisch schakelpunt te verzorgen tussen financiële instellingen, bedrijven, pashouders en winkeliers over de hele wereld. Als franchiser, betalingsverwerker en adviseur houdt MasterCard zich bezig met het ontwikkelen en verkopen van betalingsoplossingen, het verwerken van ruim 18 miljard transacties per jaar en het leveren van toonaangevende analyse- en adviesdiensten aan klanten van financiële instellingen en detailhandelaren. Door middel van merken zoals MasterCard®, Maestro® en Cirrus® verleent MasterCard diensten aan de consument en het bedrijfsleven in meer dan 210 landen en gebiedsdelen. Bezoek http://www.mastercard.com. voor meer informatie.


* KRC Research 2006
Contact:
Johan Nijlaan ­ jnijlaan@webershandwick.com, 070 3121070


---- --