Ingezonden persbericht



- Persbericht -

Eperium ontwikkelt nieuwe webshop Uitgeverij Thema

MUIDEN, 27 oktober - Uitgeverij Thema, onderdeel van de Schouten & Nelissen Groep, schakelt Eperium in voor het ontwikkelen van een nieuwe webwinkel. Met de nieuwe webwinkel wil Thema zich steviger positioneren. De uitgeverij wil meer merkbeleving creëren en hun eigen verkoopkanaal optimaliseren.

Uitgeverij Thema heeft na een grondige bureauselectie in Eperium een serieuze sparringpartner gevonden voor hun e-commerce-activiteiten. Voor Thema is e-commerce een belangrijk kanaal voor marktgroei. Monique van den Oord, Internet Manager Thema: 'Naast alle generieke boekhandels op internet is er volgens ons voldoende ruimte voor een specialist. Een internetboekhandel waar je, zoals het een specialist betaamt, veel inhoudelijke informatie vindt.' Content krijgt dan ook een belangrijke rol in de nieuwe site. Bezoekers kunnen unieke informatie vinden over auteurs, recensies en reviews. Ook heeft Thema plannen voor het opzetten van communities.

Grote partijen zetten standaard
'De consument is als hij online aankopen doet gewend aan prachtige functionaliteiten, betaalgemak en een slimme afhandeling van zijn bestelling. Dit komt mede door zijn ervaring met grote internetwinkels zoals Bol.com, Wehkamp en BCC', meent Van den Oord. 'Als je e-commerce serieus neemt, moet je op zijn minst proberen dit ook te bieden. Dergelijke grote partijen hebben immers de standaard gezet. Vandaar ook onze keuze voor Eperium. Zij zijn niet alleen gespecialiseerd in het realiseren van webwinkels. Eperium denkt ook mee over onze business en helpt dankzij hun expertise de backoffice-processen en conversie-marketing te verbeteren.'

Over Uitgeverij Thema
Thema ontwikkelt en verkoopt boeken en andere producten voor persoonlijke ontwikkeling, met name in werksituaties. Uitgeverij Thema maakt deel uit van de Schouten & Nelissen Groep.

Over Eperium
Sinds 1999 is Eperium totaalaanbieder en specialist op het gebied van e-commerce. Eperium stelt klanten in staat om het maximale resultaat te behalen uit de mogelijkheden die

e-commerce biedt. Eperium gebruikt hiervoor de bewezen software van Intershop en hybris, waarop één of meerdere professionele webwinkels kunnen draaien. De diensten worden geleverd door 250 eigen medewerkers vanuit Nederland (Muiden) en India (New-Delhi). Klanten zijn onder meer TomTom, De Telegraaf, BCC, Euretco en Sanoma.