Persbericht

27 oktober, 2008

AstraZeneca en Cognizant kondigen partnerplan voor de komende vijf jaar aan

~ Uitbreiding wereldwijd dienstverleningpartnerschap ~

Cognizant, wereldwijd IT-dienstverlener, heeft een vijfjarige overeenkomst met AstraZeneca gesloten. De organisatie biedt applicatie-onderhoudsdiensten voor AstraZeneca wereldwijd op de bedrijfskritieke gebieden zoals onderzoek, klinische ontwikkeling en sales en marketing. Met deze overeenkomst breidt Cognizant zijn langlopende relatie met de farmaceutische organisatie verder uit.

Cognizant gaat samenwerken met AstraZeneca s Global Shared Service-organisatie om end-to-end applicatie-onderhoudsdiensten te implementeren. Als onderdeel van deze vernieuwende overeenkomst past Cognizant een uitkomst - of effect-based -model aan om deze diensten te bieden. Dit doet de organisatie door zijn global delivery-netwerk, expertise en best practices op elkaar af te stemmen. Hierdoor wordt een voorspelbaar servicemodel verzekerd, de efficiency jaarlijks verbeterd en worden alle IT-kosten verminderd.

Richard Williams, Global CIO bij AstraZeneca, zegt: Onze strategische partnerschappen maken het voor ons mogelijk om efficiency te stroomlijnen, standaarden te verhogen en hoogstaande service te bieden. Cognizant maakt het voor ons mogelijk aan de wensen van onze klanten te voldoen en ons te richten op onze core business; goede medicijnen maken om de gezondheid van patiënten te verbeteren.

We zijn zeer verheugd dat we zijn geselecteerd door AstraZeneca om deze applicatie-gerelateerde diensten te leveren , zegt Francisco D Souza, President en CEO bij Cognizant. We kijken er naar uit om AstraZeneca te ondersteunen bij het identificeren en uitrollen van de operationele verbeteringen in het applicatieproces. Dit zal de R&D en sales en marketing efficiency verhogen en de status van de organisatie binnen de Life Sciences-markt versterken.