Amsterdam RAI

Amsterdam RAI goed vertegenwoordigd bij nominaties ExpoJaarprijs

23 okt 2008

Amsterdam RAI is goed vertegenwoordigd bij de nominaties voor de Nationale ExpoJaarprijs 2008. Amsterdam RAI of deelnemers aan evenementen van de RAI zijn in drie van de vijf categorieën genomineerd voor de prestigieuze prijs. De ExpoJaarprijs is de nationale erkenning voor zowel het meest succesvolle beursconcept als de meest succesvolle beursdeelname.

De Nationale ExpoJaarprijs kent vijf categorieën: voor beurs- of eventconcept en beurs- of conceptdeelname, beide verdeeld in business-to-business en business-to-consumer. Omdat er zo veel kwalitatieve cases werden ingezonden, heeft de jury dit jaar een extra categorie in het leven geroepen: de âSpecial Categoryâ.

OHRA en V&D
Amsterdam RAI is met HISWA en deelnemers van de Huishoudbeurs en Negenmaandenbeurs maar liefst vijf keer vertegenwoordigd bij de nominaties voor de ExpoJaarprijs. De HISWA maakt met zijn jongerencampagne kans op de titel âBeste beurs- of eventconcept business-to-consumerâ en is tevens in de race voor de âSpecial Categoryâ voor het inzetten van de virtuele wereld, zoals het Habbo Hotel. Bovendien zijn twee deelnemers aan evenementen van Amsterdam RAI genomineerd. OHRA op de Negenmaandenbeurs is genomineerd in de categorie âBeste beurs- of eventdeelname business-to-consumerâ. Ook lonkt de âSpecial Categoryâ naar de zorgverzekeraar, vanwege de integrale marketingaanpak waarbij televisiecommercials werd ingezet om mensen naar de stand op de Negenmaandenbeurs te trekken. In de categorie âBeste beurs- of eventdeelname business-to-consumerâ is tevens de beursdeelname van Vroom & Dreesmann opgenomen. V&D pakte tijdens de Huishoudbeurs 2008 onder meer flink uit met in het oog springende modeshows op het themaplein âPuurâ.

Marketingcommunicatiemix
Hadewych Versnel, Manager Marketing, Communicatie & PR van Amsterdam RAI: âWij doen er alles aan om het medium live communicatie een succesvol integraal onderdeel te laten zijn binnen de totale marketingcommunicatiemix. Het succes van een beurs is afhankelijk van de inspanningen van al onze stakeholders. De nominaties van onze beursdeelnemers zijn daarom minstens zo belangrijk als de nominaties van onze eigen beurzen.â
Zo won de RAI in 2007 bij de ExpoJaarprijs in drie categorieën: Horecava, Nivea op de Huishoudbeurs en de presentatie van de gemeente Almere op de vastgoedbeurs PROVADA.

De winnaars van de Nationale ExpoJaarprijs 2008 worden op woensdag 10 december aanstaande in Rotterdam bekend gemaakt. Meer informatie is te vinden op www.expojaarprijs.nl.


*