Amsterdam RAI goed vertegenwoordigd bij nominaties ExpoJaarprijs
23 okt 2008
Amsterdam RAI is goed vertegenwoordigd bij de nominaties voor de
Nationale ExpoJaarprijs 2008. Amsterdam RAI of deelnemers aan
evenementen van de RAI zijn in drie van de vijf categorieën
genomineerd voor de prestigieuze prijs. De ExpoJaarprijs is de
nationale erkenning voor zowel het meest succesvolle beursconcept als
de meest succesvolle beursdeelname.
De Nationale ExpoJaarprijs kent vijf categorieën: voor beurs- of
eventconcept en beurs- of conceptdeelname, beide verdeeld in
business-to-business en business-to-consumer. Omdat er zo veel
kwalitatieve cases werden ingezonden, heeft de jury dit jaar een extra
categorie in het leven geroepen: de âSpecial Categoryâ.
OHRA en V&D
Amsterdam RAI is met HISWA en deelnemers van de Huishoudbeurs en
Negenmaandenbeurs maar liefst vijf keer vertegenwoordigd bij de
nominaties voor de ExpoJaarprijs. De HISWA maakt met zijn
jongerencampagne kans op de titel âBeste beurs- of eventconcept
business-to-consumerâ en is tevens in de race voor de âSpecial
Categoryâ voor het inzetten van de virtuele wereld, zoals het Habbo
Hotel. Bovendien zijn twee deelnemers aan evenementen van Amsterdam
RAI genomineerd. OHRA op de Negenmaandenbeurs is genomineerd in de
categorie âBeste beurs- of eventdeelname business-to-consumerâ. Ook
lonkt de âSpecial Categoryâ naar de zorgverzekeraar, vanwege de
integrale marketingaanpak waarbij televisiecommercials werd ingezet om
mensen naar de stand op de Negenmaandenbeurs te trekken.
In de categorie âBeste beurs- of eventdeelname business-to-consumerâ
is tevens de beursdeelname van Vroom & Dreesmann opgenomen. V&D pakte
tijdens de Huishoudbeurs 2008 onder meer flink uit met in het oog
springende modeshows op het themaplein âPuurâ.
Marketingcommunicatiemix
Hadewych Versnel, Manager Marketing, Communicatie & PR van Amsterdam
RAI: âWij doen er alles aan om het medium live communicatie een
succesvol integraal onderdeel te laten zijn binnen de totale
marketingcommunicatiemix. Het succes van een beurs is afhankelijk van
de inspanningen van al onze stakeholders. De nominaties van onze
beursdeelnemers zijn daarom minstens zo belangrijk als de nominaties
van onze eigen beurzen.â
Zo won de RAI in 2007 bij de ExpoJaarprijs in drie categorieën:
Horecava, Nivea op de Huishoudbeurs en de presentatie van de gemeente
Almere op de vastgoedbeurs PROVADA.
De winnaars van de Nationale ExpoJaarprijs 2008 worden op woensdag 10
december aanstaande in Rotterdam bekend gemaakt. Meer informatie is te
vinden op www.expojaarprijs.nl.
*
Amsterdam RAI