AutoRai

Chevrolet lanceert derde editie van âYoung? Creative? Chevrolet!â contest

(10/24/2008)
Na het succes van de 2008 âYoung? Creative? Chevrolet!â editie lanceert Chevrolet nu de derde editie van dit unieke en creatieve programma met de toevoeging van een nieuwe discipline. âYoung?Creative?Chevrolet!â is een pan-Europese contest die Chevrolet jaarlijks organiseert voor studenten van Toegepaste Kunst om een waardevolle en opwindende ervaring op te doen met een zinvolle, op de praktijk gerichte opdracht.

Door de toevoeging van de discipline Muziek zijn meer studenten in staat deel te nemen aan de contest. De doelstelling van deze contest is om een muziekcompositie te creëren, die leuk, jeugdig en aansprekend is, waarmee het merkimago uitstekend wordt overgebracht.

Ook het aantal deelnemende landen in Europa is in drie jaar tijd van acht uitgebreid naar negentien, waaronder Oostenrijk, de Baltische Staten, België, Bulgarije, Kroatië, Cyprus, de Tsjechische Republiek, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, Italie, Nederland, Portugal, Roemenie, Servië, Slovenië en Zwitserland.

Disciplines 2009
De deelnemende studenten moeten een project indienen, individueel of als groep, in één van de volgende disciplines:

1. Foto

2. Video

3. Visuele Kunst

4. Mode

5. Muziek

Fotografie
De studenten worden uitgedaagd om een âteaser-fotoâ van de nieuwe Chevrolet Aveo te maken, bedoeld voor de lifestyle Press.

Video
In de viral moet de merkidentiteit van Chevrolet tot uiting komen: âeen echte auto voor echte mensenâ. In de video moet de boodschap worden overgebracht dat Chevrolet de slimme keus is. De auto met een aansprekende styling voor een aantrekkelijke prijs.

Visuele kunst
De opdracht in deze discipline is om een nieuwe lay-out te ontwerpen voor de Chevrolet Cruze WTC, de auto waarmee Chevrolet wereldwijd deelneemt aan het World Touring Car Championship.

Mode
In deze discipline wordt talent en creativiteit van de deelnemers verwacht om de vloer van de stand op internationale autoshows te veranderen in een catwalk. De opdracht is om de creatieve, maatkleding van hostesses van Chevrolet te ontwerpen.

De inspirerende themaâs zijn: attractief, jeugdig, comfortabel en eenvoudig te realiseren tegen een bescheiden prijs. Belangrijk daarbij is te weten dat de kleding twee weken lang gedragen moet worden

Muziek
Hoe klinkt Chevrolet? Hierbij is het de bedoeling dat de deelnemers een origineel, grappig en levendig muziekstuk componeren, dat gebruikt kan worden voor een Chevrolet commercial. Kernwoorden voor de inspiratie zijn: grappig, goed in het gehoor liggend, jeugdig, vrolijk en vrij!

Nationale en Europese onderscheidingen
De ontwerpen dienen eind februari 2009 ingeleverd te zijn bij de nationale juryâs, waarna winnende projecten in aanmerking komen voor de Europese finale, waarvan de uitslag bekend gemaakt zal worden tijdens een gala in een belangrijke Europese stad. Hiervoor zullen alle finalisten worden uitgenodigd. Voorgaande feestelijke uitreikingen vonden plaats in Parijs en in Turijn.

Zowel in de nationale eindronde als in de finale zijn interessante prijzen te winnen. Naast geldprijzen voor de eerste drie plaatsen kunnen de winnaars hun kwaliteiten in de praktijk ten uitvoer brengen. De winnaar in de categorie Foto zal aanwezig zijn bij een professionele shoot van Chevrolet, de winnaar Video is twee dagen aanwezig tijdens een videoproductie en degene die het winnende ontwerp aanlevert voor de Chevrolet Cruze WTC zal aanwezig zijn tijdens een WTCC-race. De nummer 1 in de categorie Mode zal te gast bij een modeshow of tijdens een fotosessie, terwijl de muziekwinnaar getuige zal zijn tijdens een opnamesessie in een professionele geluidsstudio.

YoungCreativeChevrolet! Nederland
Nederland is aan zijn stand verplicht bij de komende editie een goede prestatie te leveren want bij de âYoungCreativeChevrolet!â 2008 editie wist landgenoot Mark Kuijpers, student aan de Fotoacademie in Amsterdam, de overwinning te behalen in de categorie Foto. Pieter Stokman, Manager Public Affairs van Chevrolet Nederland: âNederland is vanaf het begin betrokken bij Young?Creative?Chevrolet!. Vorig jaar kreeg Mark uit handen van de Nederlandse vakfotograaf Don van der Vaart, Europees jurylid, en Wayne Brannon, Executive Director van Chevrolet Europe, de onderscheiding voor de eerste prijs overhandigd. In ons land hebben wij voor 2009 gekozen voor de disciplines Fotografie en Mode. Geïnteresseerde studenten kunnen zich aanmelden op het speciale e-mailadres YCC@pressrelease.eu, waarna nadere informatie zal volgen.â