Delen van online beelden maakt extra advertentie-inkomsten mogelijk
Videostrip biedt nieuw verdienmodel met syndication
AMSTERDAM, 20081024 -- Videostrip, de Nederlandse specialist in online video advertising, biedt zijn partners sinds begin deze maand via syndication de mogelijkheid om hun online video's te delen met andere websites. Niet alleen het bereik van de contentaanbieders wordt daarmee verder vergroot: alle partijen delen ook in de extra advertentie-inkomsten die Videostrip realiseert.
Syndication
Videosites als armadamusic.tv, showbiznewz.nl, fashiontelevision.nl, faceculture.tv, campus.tv,
en ANP's Videonews247.com gebruiken de technologie van Videostrip om via prerolls of overlays advertentie-inkomsten te genereren. Sinds begin september kunnen netwerkpartners van Videostrip bovendien hun content delen met andere websites. Dit wordt syndication genoemd.
Dolf Kars, CEO van Videostrip, ziet voordelen voor alle partijen: `Voor onze aanbieders betekent het een groter bereik voor hun video's. En dankzij een groter aantal kijkers en clicks kan Videostrip zijn adverteerders nog beter bedienen. De extra advertentie-inkomsten delen we vervolgens weer met de betrokken partners.'
Content
Dolf Kars legt uit: `Veel starters op internet beschikken niet over de gewenste videocontent. Dankzij ons syndication-model kunnen ze direct het beeldmateriaal van onze partners op hun eigen website presenteren. Een muzieksite kan op die manier bijvoorbeeld de interviews van faceculture.nl aanbieden, terwijl een kleine uitgever eenvoudig ANP-video's op zijn homepage zet.'
Nieuw verdienmodel
In het succesvolle bestaande online video advertising-model voorziet Videostrip de online video's op de partnerkanalen van advertenties. De inkomsten uit deze advertenties worden verdeeld tussen de aanbieder van de content en Videostrip.
Syndication voegt hier nog een nieuwe verdienmodel aan toe. De extra kanalen, die gebruik maken van de aangeboden content inclusief de Videostrip advertising-technologie, genereren additionele advertentie-inkomsten. Dolf Kars: `Daarmee ontstaat dan een verdeling, die voor alle partijen direct extra verdiensten oplevert.'
Partners
Op www.videonews247.com staat een overzicht van Videostrip-partners en van de online video's die ze beschikbaar stellen voor syndication. Dolf Kars verwacht dat het nieuwe model snel zal groeien: `Aanbieders en gebruikers: iedereen profiteert.'
-einde persbericht-
Over Videostrip
Videostrip startte eind 2007 als eerste in Nederland een gespecialiseerd netwerk in online video advertising. Haar techniek vergemakkelijkt het adverteren in en rondom de video content op deze videopagina's. Voor adverteerders en mediabureaus vormt dit een interessante nieuwe mogelijkheid voor het inzetten van hun campagnes met het oog op branding en hogere click-through ratio. Met de kapitaalinjectie van investeerder Henq versterkte Videostrip begin dit jaar haar positie als leider op het gebied van video sharing en advertising.
Voor meer informatie: www.videostrip.com
Ingezonden persbericht